Flismaskine vs. Trailer

Hej,
vi har nu gravet ca. 50 m ligusterhæk op og har derfor en meget stor bunke liguster liggende i haven Vi er ikke helt sikre på hvordan vi lettest slipper af med den ( det er ikke en løsning at lave et stort bål.) En mulighed er at leje en flismaskine og producere en masse flis til os selv og naboerne, men vi er lidt i tvivl om det ikke bare kommer til at tage virkelig lang tid og i den sidste ende bare bliver noget "smulder" da det jo er ret tynde grene. Den anden mulighed er at leje en stor trailer med gitter og køre i pendulfart frem og tilbage til genbrugspladsen i en del timer...

Nogen med erfaringer der taler for og imod de to løsninger - eller har en anden god ide?

Mvh Tjur
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her nede i denne ende af landet, kan man leje sådan en flishugger med en heftig diesel motor, så kan du leje en sådan et sted der oppe så er det hurtigt overstået hvis i er et par stykker ril at hente og fylde i maskinen. Og nej det bliver til flis ikke smulder.
du vinder ikke en pris hvis du køre rødder igemmen en flishugger, jeg har en jeg har lånt sjovt nok i dag , det er en af de semi store der sidder på en trator og bruger pto og jeg smed en masse birke grene ind i den også en masse af de helt små og det var den sku ikke glad for.
Prøv at ringe til en vognmand og høre på en pris for at afhente med grab
Du kan låne en flytte trailer gratis på freetrailer.dk (Ikea, Biva, Silvan mv.) - sådan en stor kasse trailer, som der kan være rigtig meget i. Det ville jeg nok gøre og så komme af med det.

Sjovt nok står der også ved leje af de trailere at de ikke må bruges til kørsel af jord og have affald.. Jeg er godt nok ingen helgen, men syntes det er svineri at nasse på butikker der tilbyder en service til deres handlende kunder.. det betyder blot at den service forsvinder.... Ved at IKEA overvejer at tage betaling pga misbrug...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

På freetrailer.dk lejer du traileren på hjemmesiden og ikke ved butikken, men du får den udleveret ved butikken. Så det er ikke kun for deres kunder.

Og jeg kan ikke se noget i deres betingelser om at der ikke må køres med haveaffald. Vi har da også lejet sådan en trailer hvor der var lidt jord i krogene.

http://freetrailer.dk/da/hjaelp/generellebetingelser.aspx

Annonce
Jeg giver mig her, kendte slet ikke til det koncept? Dog vil jeg mene at de her nok henviser lidt til have affald.
 
    "Du må køre med alt, hvad der er lovligt, ugiftigt og ikke efterlader spor i traileren.

Det er strengt forbudt at fragte personer eller levende dyr i traileren.

Husk, at du skal rengøre traileren, inden du afleverer den. Er den beskidt, koster det minimum 500 kr. i rengørning."


Jeg er ydermere ret sikker på sidst jeg lånte en ikea trailer stod i døren at der ikke måtte fragtes haveaffald


Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Tak for jeres svar,
er der andre der har dårlige erfaringer med at putte tynde gren og rødder i en flishugger og evt. ved om der er nogen maskiner der er bedre egnede til dette end andre?
Lej en ordentlig flishugger. 50m liguster er væk på en formiddag. Forrige år fældede jeg 200m læbælte med gran. Vi var tre mand og var færdige på en dag. Det var en stor hugger med en 27hk diesel motor, den tog grene op til 17cm. Mener jeg gav lige knap 500,- for en hel dag
Men inden du begynder at love flis ud til venner og bekendte så husk lige at der bliver altså ikke så meget som man lige tror :o)

Mvh
Henrik
Hej Henrik, godt at være forberedt på at man ikke skal sprede rygtet blandt naboerne, for vi skal da bestemt også bruge en del flis selv :-) Må man spørge hvor du lejede maskinen henne? Synes de priser jeg har set var noget højere.

Mvh Tjur
husk lige at fjerne rødderne inden de kommer i flishukkeren
det har knivene ikke har godt af med de rødder.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis