"Yama" Dieselmotor

Hej.

En af mine kollega'er har kig på en brugt båd, med en 10hk indenbords dieselmotor.
Han kan ikke helt tyde hvilke type det er, men kan se der står "YAMA"

Er der nogle af Jer, der har hørt om en dieselmotor med det navn, eller kan man håbe at det viser sig at være en Yanmar ?

Mvh
Sømanden
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke der blot mangles et "ha" så det ender med at være en "Yamaha"???

Lidt beskrivelse af motor størrelse, cylinder antal årgang og HK.. så kan det nok checkes på nettet....

Google er din ven til den slags :-)
http://www.google.dk/webhp?hl=da#hl=da&source=hp&biw=1237&bih=332&q=yama+diesel&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=e9f3e350248fc67e

MVH Njord

MVH Njord
Hej.

Motoren er som sagt en indenbords dieselmaskine på 10hk, tror ikke at Yamaha har lavet indenbords diesel ?
Har også googlet, uden at støde på en "yama" diesel, derfor jeg spugte herinde. Har ikke selv set maskinen, men kunne forestille mig at det var en Yanmar, uden dog at vide det.

Mvh
Sømanden
Det sku vel ikke være denne annonce?
http://www.dba.dk/yama-motorbaad-17-fod-10-hk/id-72338430/

Synes ikke umidelbart at det er tydeligt om det er båden eller motoren der skulle hedde "Yama"?
Yamaha laver mange forskellige diesel indenbors motorer men tror ikke de laver mindre end 30 hk? Så vil tro det er en tryk fejl og at der sku stå yanmar hvis det overhovedt er motoren han snakker om. Ring til ham han har sansynlig et svar.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
hej jeg har set en motor nede ved an skibshandel den hedosså yama det stod på topstykket og jeg fik at vide at det ar en kinisisk motor
det var en lille sød maskine men om den dur ved jeg ikke
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis