Bygge skab til en stald - hvilke plader?

Hej allesammen

Jeg er af min kæreste blevet spurgt om man ikke selv kunne bygge et såkalt stævneskab til at opbevaring af sadel osv. i en stald.

Det vil jeg jo mene skulle være en smal sag, eneste problem er måske hvilke plader man skulle vælge at bygge det af.

Det står jo et sted hvor der til tider kan være en del fugt i luften - det regner selvfølgelig ikke på skabet, men der er helt sikkert mere fugtigt i en stald en der er indendørs eller i en lukket isoleret opvarmet garage.

Jeg har tænkt mig at bruge krydsfiner, men skal jeg vælge vandfast krydsfiner eller bare en forholdsvis tyk plade (15mm f.eks.)?

Jeg her nemlig en gang før benyttet 9mm, ikke-vandfast krydsfiner til småting (hylder, et lille skab og lign.) i en carport (det regnede ikke på det, men der var klart nok meget fugtigt - lige så fugtigt som udenfor, sjovt nok) og de 9mm plader slog sig helt vildt og bøjede fuldstændig ud af form. Jeg mistænker tykkelsen af pladen for også at have noget med det at gøre, ikke kun om de er vandfaste eller ej.

På forhånd tak for alle tanker, forslag osv.

Mvh Wuhtzu
Hej allesammen Jeg er af min kæreste blevet... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok... sådan ser det ud...

Hvis du nu sætter det fast på bagvæggen eller direkte hænger det op er det vist begrænset hvor meget det vil give sig

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hejsa...

du kan vælge at forstærke alle kanter med alu U-profiler. For det første bliver de stærke og samtidig får de et pænt look. Og så er det jo lige meget om du bruger støbe- eller vandfast krydsfinér...

Bare lige et råd herfra..

E
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også