Håndvask via toiletafløb

Hej

I min nye lejlighed er der på badeværelset håndvask, som er tilsluttet det samme kolde vand som toilettet. Der er under håndvasken vandlås, og så er der videreført 40 mm hvid plastrør over til toiletmuffen hvor vandet så løber hen.

Mit spørgsmål er om der er nogle andre muligheder for at føre vandet væk fra vasken og over til faldstammen? Tænkte nogle mindre dimensionerede rør, som evt kan males hvide som væggen.

Håndvasken skal kun bruges til at vaske hænder og børste tænder i - dvs ingen ting som kan "stoppe" rørerne til..

Håber på mange smarte løsninger

Mvh Jan

Popvad

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke der er smartere løsninger end den du allerde har.
Men der er ikke noget i vejen for at du kan tilslutte afløbet fra håndvasken direkte til faldstammen. Jeg vil tro at man "anborer" et hul i faldstammen og anvender noget specialmuffehalløj. Dimensionen på røret vil være noget som den samme som du har nu.
Der er allerede 40mm hvis PVC rør, så en 32er ville selvfølgelig være mindre men stadig svær at få til at se godt ud.. Kunne man bruge alm. stålrør fx 1" el 1.5"? De kan jo males og fylder lidt mindre...

Popvad

Nej.
Dimensionerne er helt klart fastlagte og du får ikke en aut. VVSmester til at ændre på det.
Men som man siger. Hvad der ikke kan skjules skal fremhæves. Du maler blot dit rør i en fornøjelig ding-dong kulør.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også