harddisk

Hej alle

Jeg har en compaq presario a900, hvor disken er ved at stå af. Mit spørgsmål er om jeg selv kan skifte den? hvordan? Er der nogen som evt kan give mig en overskuelig beskrivelse af fremgangsmåden? det ville glæde mig meget

100% klamp

Hej alle Jeg har en compaq presario a900, hvor... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke nogen forstand på bios

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Har du en manual til Computeren, der står sikkert beskrevet hvordan du finder rundt i BIOSen. Jeg kan ikke huske hvilken og hvordan din BIOS er, men jeg vil tro at du skal væge den første mulighed for at se hvilken harddisk du har.
Når du har set om harddisken er registreret i BIOS, skal du bare finde et sted, hvor der står noget med BOOTORDER eller noget iden retning.
Jeg har sendt et par private beskeder til dig, hvor jeg har oplyst min mailadresse.

fase
sådan :-) så er jeg oppe at køre igen.
Når man skal boot første gang skal man bare slukke for cumputeren først, så booter den automatisk op fra dvd

100% klamp

problem problem...troede det var harddisken der knorede, men nu er min pc sgu begyndt at lave lyd igen.........Hvad kan det være ? nu var jeg ellers så stolt over at have fixet den

100% klamp

Annonce
Skrevet af klamp på 09 mar 2011 14:07
problem problem...troede det var harddisken der knorede, men nu er min pc sgu begyndt at lave lyd igen.........Hvad kan det være ? nu var jeg ellers så stolt over at have fixet den


Hej Klamp!

Det er jo svært at give en god forklaring uden at have hørt lyden. Hvis lyden er der hele tiden, vil jeg gætte på, at det er ventilatoren til CPU køleren. Kan du ikke tage bagpladen af og prøve at se/høre om ventilatoren kører som den skal. Det eneste der ellers har noget der kører rundt er DVD drevet, ja og så harddisken, men den udelader vi foreløbig, den er jo helt ny.

fase
Hej fase
jo du har hvis ret i at det er ventilatoren. Kan jeg selv skifte den ?

100% klamp

Skrevet af klamp på 09 mar 2011 20:52
Hej fase
jo du har hvis ret i at det er ventilatoren. Kan jeg selv skifte den ?
Hej klamp!

Ja det burde du kunne, hvis du kan få fat på en. Prøv at se om der ikke er noget der skraber på. Den er  bygget sammen med CPU køleren.
Det kan godt være lidt svært at skifte sådan en ventilator, bare så du er forberedt.


fase
jeg vil da give det et forsøg-det er iøvrigt først når computeren har været tændt i ca 20 min at den begynder at larme.

100% klamp

Skrevet af klamp på 10 mar 2011 14:07
jeg vil da give det et forsøg-det er iøvrigt først når computeren har været tændt i ca 20 min at den begynder at larme.

Det kunne godt tyde på ventilatoren, men det er meget svært at give et godt bud på, hvad det kan være, når man ikke kan høre lyden. Prøv om du kan lytte dig til, hvor lyden kommer fra. Føl efter om der kommer varm luft ud af køleluftgællerne.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis