gulvlak en jungle... Everfloor, Bona, Berger-Seidl

Hej,

Jeg er ny her på siden (mit første indlæg), men syntes at det er et godt forum I har her.

Sagen er den at vi skal have slebet vores gulve lamel eg parket (40 m2).

Vi har talt med flere gulvfirmaer, men får hele tiden forskellige svar på hvilken lak der skal bruges. Vi ønsker et stærkt gulv som holder i mange år og blev først anbefalet Bona traffic netop fordi at den skulle være noget af det stærkeste man bruger i almindelig beboelse, men en anden gulvmand fortæller så at Everfloor concorde skulle være 3 x så stærk som Traffic, har haft meget svært ved at finde detaljer om concorde lakken. Derudover har jeg netop læst en 3 sider lang tråd om Berger-Seidl royal mat som skulle være usynlig og igen stærkere end traffic. Er der nogle her der kan fortælle deres erfaringer med de forskellige lakke ikke nødvendigvis kun dem her.

Pft.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke meget erfaring, men skal lakere et gulv om et par u.. styke tid. :o)

Det er rigtigt at det er en jungle, men ikke mere end som sædvanligt når man bevæger sig ind i ukendt område.

Jeg kender ingen af lakkerne og jeg tror at de langt hen af vejen er lige brugbare til formålet.

Og der er ofte det problem at mange fagfolk kun kender 1 laktype og ikke særligt meget til de 2 andre. Og når man skal komme med en anbefaling så bliver man jo nødt til at fortælle on den man kender.

Hvis der ingen tekniske detaljer findes om et produkt så kan jeg heller ikke bruge det.
Og på et tidspunkt må man vælge. Lissom når du køber bil. Mercedes eller BMW - hvor dvært kan det mon være. :o)

Jeg har Traffic. Jeg er glad for at jeg har valgt denne lak. et par steder er jeg kommet til at mishandle den. Ja den bliver ridset, men ikke som andre gulv lakker jeg har set.

Jacob
Skrevet af mandenmedgulvet på 23 jun 2013 10:29
Få en professionel gulvmand til at komme ud og kigge på dit gulv.

Endnu et svar i en ældgammel tråd - mon ikke problemet er løst her 2,5 år efter.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Det kan være det trænger til en tur igen

Jeg mener absolut ikke at problemet er løst. Uanset hvor mange år der går, så vil der være divergerende opfattelser af hvad der er god gulvlak og ikke. Jeg her helt på linie med at der er nogle former for lak som er bedre end andre, men det er forkert at binde det op på fabrikater. Det skal nærmere relatere til den enkelte kemiske sammensætning af lakken og laktypen, og her kan det være en god idé at kontakte en fagmand indenfor gulvafslibning og gulvafhøvling.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis