Fart begrænsning.

En af de kommuner jeg kører igennem hver dag, er nogle rigtig fedterøve med skilte.

Det er længe siden jeg har taget pappet, og er lidt i tvivl om reglerne med skiltningen.

Hvis der i venstre side af vejen ift. min kørselsretning er et skilt der siger 40 km med rød cirkel, gælder det så for mig, logikken i mit hoved siger mig at skiltet skal stå i højre side for at gælde for mig.

En eller anden dag ligger ham den dumme skid ude på marken og blitzer mig er jeg sikker på, hvis jeg ikke har styr over reglerne er der sku langt fra 40 til 80.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan læse skiltet, så gælder det for dig.

Bent.
Det er ikke ualmindeligt, at et vejskilt alene står i vejens venstre side, men alligevel har betydning for trafikken i begge retninger. F.eks byskilte står undertiden kun i den ene vejside.

Med venlig hilsen
ktm

Tak, jeg blev bare i tvivl, Lejre kommune er nogle fedterøve med der skiltning. F.eks. så slutter byen Allerslev aldrig.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

peter, så er det jo godt vejret er ved at være til at vride øret på svinet.

Skrevet af PeterR på 02 mar 2011 15:00
Tak, jeg blev bare i tvivl, Lejre kommune er nogle fedterøve med der skiltning. F.eks. så slutter byen Allerslev aldrig.

Faktisk røg jeg selv på den til min MC-køreprøve. 
Jeg kørte ud af Darup på vej mod Roskilde, og fik ikke øje på byophørsskiltet, der stod bag nogle vækster i venstre side af den lille vej. Derfor turde jeg ikke sætte farten op over 50 km/t på vej ind til Roskilde byskilt, få hundrede meter længere fremme

Så måtte jeg, med >20 fartbøder, til ny prøve pga for LANGSOM kørsel!!!!!!
Venner og familier har grinet meget af det siden.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
... det er sgu ikke kun venner og familie der griner .... synnd

Det er der vel egentlig også god grund til!!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis