Hjemmebygget GSM/SMS alarm modul kommunikation.

Hej folkens,

Jeg er ny på denne side, men ikke ny til elektronik, men somme tider ønsker man man har nogle ligesindede at diskutere design problemer med... Derfor prøver jeg denne side.

Jeg har for noget tid siden lavet nogle GSM Alarmer/Styre bokse hvor man kunne styre alt muligt fra sin mobiltelefon..skægt at stå i Kenya og checke temparaturen i huset (- denne er jeg nu ved at opgradere til en mere alsidig hus alarm, men jeg har en vision om at mit design skal være skalerebart, dvs at jeg skal kunne udvide min GSM/SMS alarm med moduler, så jeg kan koble flere følere osv så min alarm.

Men mit spørgsmål er nu hvad der vil være den smarteste metode til dette... Jeg bruger Atmels ATMega64 til styring (overvejer at gå til deres ATMega128), og vil derfor også forvente at have en Atmel kreds i hver af modulerne. Men hviken teknik vil være den bedste til kommunikationen mellem modulerne? Man skal huske på at hvert modul skal kunne tale med hoved printet, uden at tale oven i hinanden, og det er ikke acceptabelt der er tab af information få linien.. ellers vil en alarm ikke gå af hvis et andet modul rapportere temperatur ell.

Alle input er velkomne.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha da da ! Nu bliver det den højere tekniske videnskab
Nu er der mange forskellige personer herinde.. og selv at bygge en CNC maskine er ikke for husmødere.

Har i mellemtiden sat mig fast på at benytter RS485 interface på mine kredsløb. Så kan jeg plastre mit hus til med mine ting og sager...

Mvh
Kim Mortensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis