Ejerskifteforsikring

Hej alle sammen

 Jeg står med et problem, min ejerskifteforsikring, men det er nok ikke første gang man hører det. Jeg har haft en fugt skade på min 1 sal. ved taget. Min nuværende forsikring sende en elektriker ud da relæet slog ud. Det er fint, og han tager en lampe fra og vi finder ud af at der flyder vand/fugt på loftet (ikke tilgængeligt), så han forslår at der bliver kigget på det, og der evt. tages nogle brædder ned for at se hvad det er der er galt og så få forsikringen til at sende en taksator ud. Det gør jeg og kan konstatere at loftet/1 sal. er lavet/renoveret af din tidligere ejer iflg. tilstandsrapport og købsaftale. Min nuværende forsikring siger til mig at huset stand udefra er ok, men den indvendige beklædning skal ejerskifteforsikringen dække, da der er stor tvivl om byggerriets standard. Jeg er selv håndværker, og kan se der mangler isolering for loft og væk mødes, samt er dampspæren lavet af noget meget tyndt plastik og samlet med stifter, kort sagt den er ikke tæt på at kunne kalde sig en dampspærer. Nåh videre, så kommer ejerskifteforsikringens taksator ud (Topdanmark) og han ser på det og stiller spørgsmåltegn ved om det ikke er ok sådan som det er lavet. Jeg kan se ud fra tilstandsrapport og købsaftale at 1 sal. er renoveret/taget i brug 4 måned 2004 og frem (kommunen har ikke en ansøgning eller anden dokumentation om renoveringen), det bekymre mig at der ikke forligger en dokumentation på bare el. Jeg skal nu efter opfordring fra ejerskifteforsikringen have en konsulent på som kan udarbejde en rapport for mig som kan sige hvad de skal gøre videre i sagen, ellers har de ikke tænkt sig at gøre noget. Jeg har enda tilsendt BSR-98 som var der pågældende reglement på daværende tidspunkt hvor sælger renoveret/ibrugtaget 1 sal., men ligemeget hjælper det, så mit spørgsmål er, hvad gør man bedst i denne situation?

 Mvh.

Hofmann80

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
få fat i en advokat der har erfaring med den slags sager,,,

Hofmann80

Undskyld Hofmann80 men din tekst er lidt vanskelig at læse (linje skift ville gør det nemmere)

Synes alt alt for mange sager fra medierne (tv) der er gået helt skævt.

At de "tilstands-rapporter" ikke er det papir værd de er skrevet på, forsikrings selskaberne slår sig i tøjret. (i alle tilfælde for ofte)

For mange af de bygge sagkyndige er måske ikke dygtige nok eller bare ikke omhyggelige nok, det er jo det de får deres løn for.

og så står den nye ejer med skæget i postkassen, en rigtig skidt position. (penge ud af lommen igen)

Held og lykke kan jeg blot sige.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis