Hjælp til bruser!

Hej.

Jeg har en bruser hvor vandet startede at blive lidt koldt. Nogle gange hjalp det hvis man drejde lidt frem og tilbage på håndtaget. Har også prøvet at afkalke slangerne og sådan en enkelt gang, og måske hjalp det lidt..... For en kort stund... Eller måske det bare var noget andet.

Men nu er det blevet helt galt, og jeg kan simplethen ikke finde ud af hvad problemet er. Den er ikke ret gammel og alt ser fint ud. Men skulle da ikke mener at det er nødvendigt at trække ned i wc'et for at få noget varmt vand.. Eller er det bare mig?

Håber der er nogle der har nogle gode råd??

har vedhæftet lidt billeder af den.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være at det er kugleventilen der er gal med.

denne "håndtag" du har i hånden såhvidt jeg kan se at i hullet mangler "stråler"
der passer til ventil aksel.!
Hej igen.

Tak for dit svar.

Jo "Håntaget" som jeg holder har "stråler" som passer. Det er ikke selve "håndtaget´" som er problemet. Men nok nærmere ventil akslen, eller andet.

Jeg har zoomet lidt ind på billedet så du kan se det.

Prøv at rense filtrene, der hvor slangerne sidder på amaturet.
Hej.. rigtig med filter der evt er beskidt.. men jeg har også set det samme symtom, hvis din "termostat" blander er defekt.. det kolde vand har typisk et noget højere tryk end det varme, og det kan godt lave det sjov der.. prøv at lukke for koldtvandsforsygning, og se om det varme så kan komme ud..
Hvis det er det der er problemet, kan du måske bytte termostaten på garantien ?

Mvh jan J
Tusind tak for jeres svar.

Jeg har prøvet at rense det hele på den, men det hjalp ikke.

Det kunne faktisk godt lyde som om at det måske kunne være "termostaten blanderen", også fordi at trække jeg ned i wc'et så bliver vandet varmt. Nogle gange hvis man lige har lukket for det, og åbner det igen ca 20 sek efter, så det første der kommer er meget varmt... i kun små korte 2 sek desværre.
Så jeg prøver at trække kabinen ud og slukke for det kolde vand, og se hvad den så siger. Ja måske kan jeg bytte den, eller købe en ny.
Annonce
Det er også slangerne bag kabinen, jeg mente du skulle rense filtrene i.
Hej LL1.

Ja slangerne bag kabinen har jeg også renset, jeg har haft det hele renset.
Der var nu godt nok ikke noget at se, og der er tilmed blevet sat nye og bedre slanger op bag kabinen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis