Hvilken type og størrelse PEL-slange til have/drivhus??

Hejsa...

Jeg har et storstilet haveprojekt under opsejling og vil derfor gerne have vand fra mine regnvandstønder gravet med ned i plænen. Jeg har fundet PEL-slanger ved P-lindberg, men der er 2 typer.

Billigst er den her til 298kr

Dyrest er den her til 720kr

Det er begge 20 mm i diameter og med 100meter i rullen.

Det jeg så undres ved er om jeg ikke kan bruge den billige når jeg har tænkt mig at spise de planter i drivhuset?? eller skal det være den slange der er godkendt til drikkevand???

Og hva størrelse bør jeg mon investere i til projektet.?? De skal kun forsyne siveslanger og muligvis lave så der kan føres vand fra hanen igennem når havetraktoren skal spules nede i bunden af haven..

Håber i kan hjælpe mig..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener at det at de er godkendte, betyder de må bruges i en vand installation med tilslutning til off vandværk. Der er forskel på hvilket tryk de er godkendt til.

Til dit have vanding, sker der ingen ting ved at benytte den billige. Som kan klare 6 bar.

Mvh Thomas Hansen

Hej M. andersen, vil bare lige informere dig om ad vis du ikke graver dine pl rør ned i frost fri minimum 90cm som du højest sansynlig ikke gør, bør du tømme dem for vand om vinteren da de ellers godt kan frost springe i sær vis det er det billige, det nemmeste er vis du kan ligge dem med en lille smule fald så det selv kan rende ud, men ellers et lille styke klud eller svamp ind i røret og så en god kompresser så er de tømt på ingen tid,

mvh nicolai
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis