Håndliste

Hejsa.
Jeg skal til at bygge en trappe. Det eneste jeg ikke lige kan finde ud af, er at lave håndlisten, som skal svinge 180grader rundt, samt ca 45 grader nedad. Hvem kontakter man lige som kommer og måler sådan en fætter op? Jeg bor i Odense.
Hejsa. Jeg skal til at bygge en trappe. Det eneste... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
men lærer stadig på de tekniske skoler at opsnøre. Både trapper, håndlister og tagkonstruktioner - så finder en tømrerlærling der lige har været på trappeholdet så kan han sikkert hjælpe dig. Udlærte tømrer har glemt alt om metoden da vi aldrig bruger det
så mener du da forkert. Vi har en lærling i firmaet der lige har været på trappekursus (4. hovedforløb i århus), hvor han da både har lavet kvartsvingstrappe og håndliste. Så helt afskaffet er det da ikke....endnu, for han er vist en del af det sidste forløb inden en ny undervisningsplan træder i kraft.....og der laver de skam stadig trapper, blot ikke med hovedstykke, håndliste osv.
Du kan ind imellem købe brugte håndlister i maghoni fra gamle københavnerejendomme - prøv at se her http://www.genbyg.dk/diverse_brugt/trapper/index.php?page=2
mvh
gug
Hold da op der er gået helt i selvsving
Jeg er selv tømrer, blev udlært i 2004, men har dog aldrig lavet håndlister, kun selve trappen.
Jeg leder som sagt efter evt. jeres erfaringer med køb af sådan en fætter i odense og omegn. Tror nu ikke lige det er hverdagskost for den almindelige snedker!! Mit spørgsmål går derfor på, hvem skal jeg kontakte? kender i nogen?

Tak for alle svar og flotte billeder, især med snegl, mmmmm....
Annonce
Claus Sætre i allesø havde endgang en dygtig trappemand. Ved ikke, om han stadig arbejder der.
Kan du li arbejdet fra fra OK trapper incl snaglen kan du jo kontakte dem og høre om de kan hjælpe dig...

http://www.ok-trapper.dk/

MVH Njord

MVH Njord
Ja, din er rigtig flot - havde jeg nu haft 2 plan ville jeg afgjort vælge OK - men jeg bor jo heller ikke så langt derfra ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis