Trægulv

Vi har lige overtaget hus med en tilbygning. I den gamle del af huset er der nogle ret flotte gulv som vi meget gerne vil beholde. I tilbygningen er der lagt mdf-plader og lagt gulvtæppe over. Da stuen står i åben forbindelse med tilbygningen, vil det jo være lækkert med et gulv der ser ens ud.

Vi har fået af vide af en bekendt at det oprindelige gamle gulv er lavet af Pommer fyr eller noget i den retning, men at det ikke føres mere. Nu er jeg ikk den store ekspert i træssorter, men jeg har hørt at fyr er ret blødt og ikke er så smart til et gulv. Er det muligt at finde en hårdere træsort som ligner fyr og derfor kan match det gamle trægulv? De 2 træsorter skulle gerne kunne tåle samme overfladebehandling.  Vi har overvejet at evt bejse og olie eller bare oliere gulvende.

Ellers må løsningen blive at købe fyretræsgulv til tilbygningen og så leve med bløde gulve.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror bestemt ikke at I skal forsøge at få nye gulve der ligner de gamle.
Pommersk Fyr var kendt og berømt fordi det var meget langsomvoksende fyr. Og derfor hårdet og stærkt træ.

Du kan søge på Pommersk Fyr.

Det er adskillige der hævder at de sælger gulvbrædder af pommersk fyr. Det er primært salgsgas.
Brædderne kan være udmærkede, men formodentlig slet ikke i den samme kvalitet som dit gamle gulv.
Fyr er nu udmærket som gulv. Det har fordele og ulemper som alle andre træsorter. Og det er rigtigt at de er i den bløde ende.
Jeg kunne forestille mig at asketræ måske kunne bruges. Men I kan ikke bare vælge en type. Asketræ fås som dansk, europæisk, amerikansk, med brunkerne, osv.
Tror at I skal finde noget der ligner det gamle gulv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis