Rudkøbing havn

Nogen der har erfaring om Rudkøbing havn ?

holmeren

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan tænker du??
Ligger der på sommer tur eller helårs eller??

Jeg har besøgt havnen flere gange på sommertur og det er en rigtig hyggelig havn. Specielt de gamle skibe der ligger her tilfører en del charme og lidt liv. desuden er det jo en færgehavn der også giver aktiviteter og liv. Selve byen er OK at handle i. der findes de fleste butikstyper og det er tæt på havnen så rigtyig sommerturs venligt. En marien butik mener jeg dog ikke der findes... så ting til båden er det nok lidt sløjt med.. mens provianten og shopping ikke er noget problem.
Sidst på sommeren er der Langelandsfestival, og det trækker en masse folk og både til.... Og lidt mere støj / musik, afhængig af vind og musiksmag!

Men nu ved jeg jo ikke i hvilken sammenhæng du spørger....

MVH Njord

MVH Njord
Skrevet af njord på 01 mar 2011 06:20
  En marien butik mener jeg dog ikke der findes... så ting til båden er det nok lidt sløjt med.. mens provianten og shopping ikke er noget problem.

Der ligger en farvehandler med alt i skibs/bådemaling og en del fittings og sikkerhedsudstyr i Østergade ikke langt fra Netto.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hejsan.

Jeg ligger selv fast i Rudkøbing. Grunden til, at jeg spørger er, at vi er nogle af fastliggerne der diskuterer gæstesejlernes syn på vor havn, især når vi kigger på beløbet de opkræves, i omegn af 150 kr. pr. nat, alt efter størrelse på båden, kontra de faciliteter og disses stand, der er til rådighed.

Den omtalte farvehandler har netop lukket hele sin forretning, så nu er det helt til Svendborg eller Odense når der skal købes ind til skivet 8O((

holmeren

Jeg syntes at det er lidt dyrt, man slipper 20 til 30 procent billigere andre steder.. Restauranten er samme menu som andre havne og på et feriebudget dyr.
Hvis jeg er på de kanter og skal overnatte så tager vi turen til Lohals.

Har for øvrigt taget turen i bil til Rudkøbing for at støtte byen og handle julegaver en dag der var søndagsåben.. Men ak.. Ikke alle havde åben og dem der havde, havde det i flere tilfælde kun i kort tid og så ikke samtidig...
Så vi fik kun halvdelen af hvad vi skulle. Men det er jo en anden snak.

Vil dog sige at det ikke er en havn jeg undgår eller vil undgå - har kun mødt en flink havnefoged - der smed os ind på en 1,2 meter dyb plads med vores maxi, selv om vi sagde vi stak 1,5 meter.
Hyggelig havn med liv, og en by der er værd at gå en tur i..
Og så er det en sejloplevelse at anløbe havnen, snæver sejlrende og masser af både og liv i området. Har man ikke ret meget motorkraft skal man studerer strømskemaet inden man sejler gennem sejlrenden nord for broen.

Svendborg

Der er delte meninger blandt gæstesejlerne om havnen; men det er dejligt, at høre at der også er nogle der er rimeligt tilfredse med, at besøge os , her på Langeland 8O)

holmeren

Annonce
Vi må nok lige huske at Danskerne har en god lyst til at brokke sig.
"Kom lad os brokke os" er der blevet sunget og det passer jo meget godt.

Jeg har tidligere prøvet at lave en tråd vedr menu'erne i de forskellig havnerestauranter. De er så ens og høje priser.
Hvorfor er der ingen steder man kan få en god gang frikadeller og masser af kartofler.
Hvis der er fornuftige priser og ikke kun fransk bøf og dyr fisk så vil jeg da foretrække at spise der og ikke selv lave mad.

Svendborg

ja, det har du ret i. Det er generelt kedelige og ens menuer man ser. Det er bestemt ikke noget for den unge sejlerfamilie, med måske en lidt tynd tegnebog.

Jeg tror, at jeg er kommet til, at brokke mig over Rudkøbing havn, i Fyns Amts Avis i morgen; men det kan i jo selv læse hvis det har interesse.

holmeren

Skrevet af gwholm på 01 mar 2011 08:08
Hejsan.

Den omtalte farvehandler har netop lukket hele sin forretning, så nu er det helt til Svendborg eller Odense når der skal købes ind til skivet 8O((

Var lige i Stark byggemarked i Rudkøbing og købe en lækker akku boremaskine.. de har nogle fede tilbud fordi de går fra XL byg til Stark.

Jeg spurgte om de havde bådmaling og blev fortalt at de lige har købt 5 paller fra den lukket farvehandler og at de vil føre alt fra Hempel og International.. Samt fittings og redningsveste.

Så hvis man går en tur fra lystbådehavnen og ud mod Ærøfærgerne kan man ikke undgå at se butikken.. hvis lige man mangler noget til skuden.. fik også fortalt at man på watski kan bestille vare til levering i butikken.. og at de får vare 2 gange om ugen.. Så nu er Rudkøbing alligevel ikke et uland hvad bådbutikker angår.

Og vedr. Odense så har jeg ikke kunne finde nogen bådudstyrsbutikker der..

Svendborg

Det lyder da godt, at Stark vil tage handsken op, efter at vor anden butik er lukket. Det havde været helt top, hvis de havde lavet en afdeling for bådfolk og med en ekspedient, der var lidt inde i sagerne. Jeg tror, at markedet er der.

Mht. Odense, så kan man købe bådudstyr hos onkel Harald, Biltema og Bauhaus. De nævnte butikker har meget bras; men der er også brugelige ting indimellem 

holmeren

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis