Vendbar Bord Kap Geringsav

Sådan med jævne mellemrum må jeg køre ud til tømreren for at låne/bruge hands vendbare DeWalt kap gering sav. Til sommer skal jeg skifte gavlbræder på mit hus.

Skal man ønske sig en vendbar Kap/Geringsav f.eks som denne fra HN http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7551&n=10.

HN har også en billligere og lidt mindre Nakahaci eller sådan noget. XL byg har en lille og stor Black Bull.

Er de bilige noget værd eller ender man bare med at køre ud til tømreren aligevel.

Der er jo tid i endnu fødselsdag har jeg jo først til sommer.

JonDop

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville hellere købe en rigtig kap/gerring-sav.
De vendbare save jeg har set har ikke været rigtigt gode.
Jeg klarer mig med min kap/gerring-sav og min dyksav med førings skinne.
Hvad skulle du bruge bordrundsavs delen til ?

Jacob
Ja hvad bruger jeg bordrundsaven til. Det bliver en tur til tømreren 4-5 gang om året. Men det er jo altid småting.
Det er det også me geringsaven.


Jondop
Jeg har selv haft den klassiske vendbare Dewalt sav (DW743), som jeg var rigtig glad for. Problemet er, som Jacob også nævner, at når man køber en kombisav, er den sjældent rigtig god til hverken at være kapsav eller bordsav. Jeg var rigtig glad for saven, men den er nu udskiftet til separate maskiner. 
Jeg ville gå efter "originalen" fremfor at købe noget af det ærgelige kina kopi biks, der sælge i bl.a. Harald Nyborg. Der er et hav af Dewalt og Elu (originaludgaven) save til salg i den blå avis, og det skulle nok være muligt at finde en til omkring 1500-2000 kr. Den kan ofte findes ny til diverse værktøjsmesser og på tilbud til omkring 4000 kr.

Med venlig hilsen

Anders

Hej JonDop.

Jeg har - ligesom Anders - haft en Dewalt sav, dog en 742. Det jeg savnede mest var udtræk i kapsav-funktionen, så hvis du vælger en vendbar sav ville jeg gå efter en model hvor der er udtræk, (hvis det da findes). Rundsaven brugte jeg "kun" til at flække lægter med.

I dag klarer jeg mig med dyksav og en alm. kapsav med udtræk. Dog medgiver jeg, at det ikke har den samme "imponator-effekt", når naboen og jeg står og ordner verdenssituationen :-)

Stor hilsen

Allan

Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer.     Elbert Hubbard

Hej,

Jeg har gået og funderet på det samme, måske dette er løsningen..

http://billigmaskiner.dk/bosch-hobbymaskiner-35/bosch-afkortere-stationaere-mask-121/bosch-kap-og-geringssave-pcm-8-st-283.html

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis