Hjælp stikkontakter skal flyttes, hvordan?

Hejsa

Har et spørgsmål, som jeg håber, at der er nogen der kan hjælpe med. Jeg skal have isoleret et udhus, indvendigt med 200 mm rockwool, på træskelet, afsluttende med gipsplader. PÅ de eksisterende vægge sidder der idag 5 stikkontakter. Disse skal jo flyttes ud på den nye indvendige væg, men kan man forlænge eksisterende kabler, eller er man nødt til at trække nye kabler i hele huset? Det virker jo lidt omfattende. Glæder mig til jeres svar.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skjulte samling går som bekendt ikke.
Ligger ledningerne i rør kan de forlænges og ledninger udskiftes.
Er det kabler tror jeg ikke der er andre muligheder end at trække nye kabler (kun i garagen, ikke hele huset :-|) eller undlade at isolere ved kontakter - ser bare ikke fiks ud.

 

hvis det er kabler kan din elektriker forlænge. dem med en krympe muffe

www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8491&n=30100
Men det kan jo aldrig svare sig. Det koster 10-20 kr/meter henne i byggemarkedet.
Solfang. Er de eksisterende kabler skjulte eller ligger de fremme ? Hvis de er skjult, så brug krympefleksmetoden. Hvis ikke, så skift hele skidtet. Måske ville det være en ide, hvis du vælger at udskifte, at du så i stedet sætter fleksrør op og så får trukket ledninger inden i disse. Så kan du altid trække flere ledninger hvis du finder på nye narrestreger.

Mvh.
Gunnar.

holmeren

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis