omlægning af beboelse til udhus

Hej alle

Jeg har en enfamilieshus på ca. 140 m2 på min grund sammen med et lille helårshus på ca. 60 m2.

Mit spørgsmål er, har jeg mulighed for at få nedlagt huset på de 140 m2 og måske lavet om til udhus, men stadig beholde det lille helårshus som beboelse?

Og hvad er forskellen i det man skal betale i skat af helårshus og udhus?

Loke

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke svare dig 100% på om det er til at få omregistreret din boligf eller ej.

Problematikken kan være at der er registreret 2 boliger på din grund og det skal man altså have tilladelse for at nedlægge. Almindeligvis vil det ikke give problemer, men kun tekniskforvaltning vil kunne svare.
Men mon ikke de vil studse lidt over dit ønske om at nedlægge den STØRSTE bolig....
Så forbered dig med nogle argumenter på det... det kan måske være husets stand osv der gør sig gældende...

Som jeg husker det er der vist en 10% sats for udhuse når vi snakker beskatning. Men om du allerede har nogle reduktioner i din beskatning da boligen er todelt, og måske en reduktion pga størrelse... Så om det vil give nogen besparelase er ikke til at sige.
Det hele afhænger nok også af hvor tæt din vurdering ligger på det reelle handels niveau.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis