Skærm på bærbar

Vi sidder her med en nyere HP bærbar, som desværre er faldet på gulvet og knust skærmen. Der er kun nogle mærkelige striber på skærmen. Vi har så prøvet at sætte en ekstern skærm på, men den vil ikke vise noget. Hvad skal man gøre for at få liv i en ekstern skærm? Er der nogle, som kan hjælpe. Vi vil jo gerne have tømt den bærbare, og hvis den måske fremover kan leve et liv med en ekstern skærm??

Venlig hilsen
Knud
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo også få den repareret, så skærmen spille igen

Jeg har hørt meget godt, om det her firma, de har ofte en brugt skærm til den bærbare, så det ikke koster det helt vilde.

Det er gratis at få et tilbud på reparation.
Det ligger i Lystrup ved Århus

www.tandskov.dk/BPC/

mvh jens
Proev at forbinde den eksterne skaerm og tryk [fn]- [F4] (hold [fn] knappen trykke3t mens du trykker [F4], det er den normale maade at skifte mellem skaerme paa (ihvertfald paa den HP jag har).

Det er for oevrigt forholdsvist nemt at skifte et LCD modul selv... proev at kigge her: http://www.laptopscreen.com/English/
(de plejer at have nogle gode videoer/instruktioner om hvordan man skifter skaermen....

Skulle alt andet svigte, saa kan i jo ogsaa tage HardDisken ud og saette i en 'extern HD box' som saa kan forbindes til en anden PC

/Hideout

 

Tak for svarene.
Vi samlede mod, og skilte maskinen ad i et forsøg på at få skærmen af. Vi kom så langt at vi kunne fjerne de fleste skærmledninger.
Og da skærmen var koblet af, startede den eksterne skærm.
Jens, vi vil spørge om pris hos Tandskov.
Hideout, vi vil søge mere hjælp, for at få skærmen helt af, og måske selv udskifte, ved du hvor man kan købe brugte eller nye?
Tak
Knud

Venlig hilsen
Knud
Du kan for eksempel proeve at kigge hos laptopscreen, der koebte jeg dengang jag havde brug for det ;-) Men det skal saa siges at jeg bor taettere paa dem end du sikkert goer, saa jeg ville proeve at google efter 'laptop replacement lcd module' og se om jeg ikke kunne finde en leverandoer inden for EU hvis jeg var dig.

/Hideout


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis