gulvisolering

Hej

Skal til at udlægge  ca. 40 m2 gulvisolering  320mm oven på 500 mm leca.

Har en del g 60 220mm som jeg har (overskud) fra et andet projekt, som jeg ville lægge og derefter 100 mm g 60 som jeg skal ud og købe tilsammen 320 mm.

Spørgsmål

Hvad er bedst 100 mm oven på lecaen derefter de 220 mm som jeg har.

eller de 220 mm først derefter de 100 mm oven på.

Hej
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
td.

Går ud fra at det er beton gulv? det er vist lige godt hvilken tykkelse du lægger først, men læg lagene lidt forskudt af hinanden, for at opnå bedst mulig isolering.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg skal også til foråret støbe gulv i et redskabsrum. Laver fundament i støbeblokke, graver 600mm jord af indenfor. Havde tænkt mig et lag lecanødder først og så 350mm Isopor. Lecanødder er temmelig dyre. Dyrere end Isopor; men så slog taken en "Smart ash" som mig om man evt. kan bruge isopor hele vejen op til betonlaget ?

Mvh.
Gunnar.

holmeren

gwholm

Det kan du da godt, har set det brugt før hvad skulle der ellers være i vejen for det?


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
det kan du godt,, men så skal du nok vælge at gå lidt op i styrke,,
Jo, men der er jo ingen ide i først at grave en masse jordvæk, (medmindre det er muldjord) og efterfølgende fylde enten 25cm Leca eller 25 cm flamingo i. (Under øverste isoleringslag).

Når man taler om at anvende Leca som bundfyld så er det ved etablering af terrændæk som erstatning for krybekælderditto i ældre huse. Der kan det overvejes at anvende Leca som bundfyld istedet for grus.

Og når vi taler priser for Leca så er der jo væsentlig forskel om du køber 21 poser eller 21 m3. (hvor sidstnævnte kan leveres indblæst på arbejsdsstedet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis