Hjælp til identificering af bådmodel.

Er der nogen der kan hjælpe med oplysninger om en 30 fods stålbåd? Det er en motorsejler med agterkahyt, og skulle være bygget på et dansk værft i ret få eksemplarer. Skrogets linjer kunne godt minde om Motiva, men jeg har ikke kunnet få det bekræftet.

Flere billeder af skibet kan ses på denne adresse.

https://picasaweb.google.com/110271514808876172145/2402201103#

Mvh. Ole Axelsen
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv da at kontakte Motiva. de kan måske lede dig på vej.

Linierne ligner da en del. Men overbygningen ser forkert ud når den ses forfra.....

MVH Njord

MVH Njord
Den har intet med motoiva at gøre, der var en i Odense en gang, den var sort. Det er meget læge siden , men jeg synes han sagde noget i retning af olla. Ka sku ikke rigtig huske det. Mener overbygningen var gullig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg kan ikke finde Motiva på nettet. Om de er lukket eller deres hjemmeside er hacket ved jeg ikke. Jeg vil prøve, at ringe til dem, og se om de svarer telefonen.
hej det liner en af de både der blev bygget i usa i 1980 hvad de heder kan jeg ikke huske
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Deres hjemmeside er pt. nede iøjeblikket - kontakt dem evt. pr. tlf.

MOTIVAYACHT

  • HARAGER 18, FERUP
    6640LUNDERSKOV
    Telefon: 75 55 91 51
    Fax: 75 55 90 26
    GEO: 55.540962, 9.387743
    E-mail: <a href="javascript:void(0);">Send meddelelse til firma</a></strong><br><strong>Hjemmeside: </strong><a class="url" href="http://www.motivayacht.dk" target="_blank">www.<span class="searchword">motiva</span><span class="searchword">yacht.dk
Annonce
Har talt med Motiva i dag. Hans første umiddelbare melding lyder på det ikke kan være en Motiva.
Jeg fik lov at sende billederne til dem, og så vil de ud fra deres kendskab til stålbåde generelt, godt være behjælpelige med at finde ud af det. Der ikke kommet tilbagemelding på det endnu.
Det havde jeg jo sagt, båden er fra sidst i 60'erne eller først i 70'erne, da lavede Motiva kun stålbåde med enkelt knækspant. Den har jo en ret høj rig i betragtning af at det er en stålmotorsejler, den har været til salg i meget lang tid. Desværre døde Åge, ret kort efter han købte den, så jeg fik ikke så meget at vide om den. Jeg kan nogenlunde tidsfæste det til 1971. Der var et firma i Fåborg, som leverede alle dele, udskårne med høj præcision for selvbyg, den kunne måske stamme derfra. Men han byggede ikke selv, han arbejdede på Grønland for at tjene til den.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er nu kommet svar fra Motiva. Båden er en Grane, bygget af en smed i Skærbæk. Han havde åbenbart set lidt for godt på tegningerne fra Motiva, så de købte ham til at indstille produktionen.
Nå, men så blev det opklaret.
Personlig synes jeg smeden er sluppet betydeligt bedre fra designet, end Motiva, på daværende tidspunkt. En betragtelig fordel under sejlads er, at styrehuset skråner indad, der skal lidt hældning til, før man har vægten den forkerte vej. Derudover virker den håndværsmæssigt flot udført, flimmer i pladerne ses kun under fenderlisten.
Men hvad med rust i utilgængelige kroge.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er en Grane til salg på DBA, den er kun med enkelt knæk, så jeg tror ikke spørgerens båd, er sådan en.
http://www.dba.dk/grane-31-aarg-1984-33-fodhk/id-72424078/

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis