Omregistrering af bil

Hej Forum

Jeg har lige et enkelt spørgsmål eller flere om omregistrering af bil.

Jeg har solgt den ene af mine biler til en mand der vil komme og hente den på tirsdag.

Men han kan jo nok ikke få et forsikringsbevis til tirsdag så jeg kunne omregistrere
den.

Kan de blive et problem for mig at "bare" overlade registreringsattesten til køber, så han selv omregistrerer.

Er det ikke noget med at hvis jeg melder den af ved min forsikring, har han 3 uger til at få den omregistreret.

Jeg vil jo helst ikke at han kører på min regning længere end højst nødvendigt, men jeg vil jo også gerne være fair over for ham..

Mvh Mærsk

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Han kan udmærket nå at få et forsikringsbevis til på tirsdag. Han kan evt. selv gå ind på forsikringskontoret i morgen og få det udleveret. Husk også at der skal bruges en anmeldelsesblanket til syn og omregistrering som I skal have på motorkontoret.

Det er så afgjort det sikreste at sørge for at få omregistreret straks. Bliver der problemer, hænger du på vægtafgiften og i en rum tid forsikringen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for det hurtige svar..

Køber vil deponere en sum penge ved mig som jeg så bare overfører til hans konto når jeg modtager en meddelse fra told og skat.. Bilen bliver handlet kontant.

Jeg vil egentlig helst selv være fri for at skulle gøre det, da hverken min arbejdsplads eller skat eller jeg er enige om deres åbningstider

Mvh Mærsk

OK, hvis det er et passende beløb, nogle tusinder, så ville jeg også godt turde gøre det, men få skrevet ned, at han forpligter sig til inden en vis dato at få de gjort. Husk at se hans kørekort og dermed idenditet.
Det er jo heller ikke alle mennesker, der er totalt forbryderiske.

Med venlig hilsen
ktm

 

Lige præcis.. Det er ikke alle mennesker der er forbryderiske 

Selve bilen koster ikke mere end ca 7.000 for køber, og køber deponerer 1.000 kr ved mig.

Jeg bruger en slutseddel fra FDM hvor der står alt muligt beskrevet med forsikring og vægtafgift osv..

http://www.fdm.dk/filer/Bil_Slutseddel_privat_bilhandel_skriv.pdf

Og det er rigtigt nok med det der at huske at se ID fra køber.. Det er jeg bare bange for at jeg glemmer..

(Note til mig selv: husk at sætte en seddel på slutsedlen hvor der står at jeg skal se ID fra køber)

Mvh Mærsk

Nu er det ikke altid kun forsikring og vægtafgift det drejer sig om. Husk at have på skrift hvad dato den nye ejer har overtaget køretøjet og med hans underskrift. For inden han når at omregistrere kan han nå at blive blitzet for fart og kan også nå et par P bøder og de falder tilbage på dig hvis du ikke kan bevise andet. Har selv fået en P bøde på den konto,øv. Held og lykke
Annonce
Heldigvis har FDM lavet en god og grundig slutseddel som har husket alle detaljer..  for når det kommer til stykket, så skal jeg nok glemme halvdelen af det

Men tak for svaret..

Mvh Mærsk

Lige en opfølgning

Jeg afleverede bil, nøgler, registreringsattest til sælger tirsdag. Mandag modtog jeg et brev fra Skat at bilen var blevet omregistreret.

Så alt i alt en god handel..

Mvh Mærsk

rart at vide der stadig er ærlige folk til
men desvære er der også mange man ikke kan stole på
Ja.. helt sikkert..

Mvh Mærsk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis