lærketræ terrasse hurtig kedelig

syntes min lærketræsterrasse hurtig er blevet kedelig og se på, tænkte på om det ville være bedre og give den en mørkere gang olie næste gang eller er det synd
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke træ bliver lukket i overfladen bliver det gråt og nogen gange kedeligt at se på. Men at give det en mørkere olie ville være synd.
Det er desværre en udbredt misforståelse at en gang tynd olie skulle bevare træets lyse farve. Træet skal simpelthen sejle i olie, og det er mange lag der skal til. Når du smørre et lag på, "siger træet lige slurp" så er det væk.
Giv du det hellere en ordentlig omgang Lindolie fortyndet 10 % med mineralsk terpentin.
Det er nu ganske ligemeget om træ bliver lukket i overfladen eller ej.
Det bliver gråt under alle omstændigheder. Det er blot et spørgsmål om hvor lang tid det tager.

Man skal huske på at en terrassebræt og en hvilken som helst pind udskåret af et træ. Har siddet "indvendigt" i træet.
Brættet er på ingen måde lysægte. Og har aldrig været udsat for UV-stråling.
Når det samme bræt monteres som terrassebræt nedbrydes farven i træet.

Der findes ingen overfladebehandling som kan forhindre at træets oprindelige farve bevares i overfladen.


Nå-ja. Jeg glemte lindolien.
Jeg går helst ikke ind i en diskusion om lindolies egenskaber.
Jeg har et mere teknisk end religiøs forhold til det fænomen.

Er du iøvrigt helt sikker på om det ikke er SOLolie de har behandlet den lærketræsbåd med. :o)


Jeps, det er jeg sikker på, har selv lavet det et par gange
cool så må jeg prøve det, fortryder lidt jeg har valgt lærk men kan jo godt li det er lyst
Du er jo nød til at slibe den grå overflade væk, inden du går igang.
man kan ikke prøve og rense den først
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også