Gulvvarmeføler forklaring og hjælp

Hej

Jeg har gulvvarme i badeværelset i min lejlighed, men pt har jeg lidt bøvl med det.

Som første spørgsmål vil jeg høre om der er en der kan forklare mig de forskellige symboler og hvad de faktisk betyder. Jeg har selv nogle ideer, men da gulvvarmen nogle gange kører underligt, vil jeg gerne høre hvad de indstillinger rigtigt er til.

Her er et billede af senderen.

Hvad betyder Måne/ur, sol og fuldmåne(?)?

Dernæst mangler jeg hjælp til hvordan man tester og indstiller forbindelsen mellem sender og modtager.

De seneste to dage har gulvvarmen ikke kørt, selvom der ikke er blevet ændret på noget og gulvet er derfor iskoldt lige nu. Jeg har skiftet batterier i senderen, men det hjalp heller ikke.

I senderen er nogle dipswitches og en test/resetknap og i modtageren er en auto-etellerandet (italiensk ord tror jeg) knap.

Hvordan kan jeg lave en ny forbindelse til modtageren hvis den nu har mistet den af en eller anden grund og er der en måde at tvinge det hele til at starte?
Jeg har søgt efter en manual på nettet, men har ikke kunne finde noget om det her.

Mange tak for jeres hjælp

Henk

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Kan ikke fortælle dig hvordan du tester, men kan fortælle hvad symbolerne betyder..

Måne/ur - er natsænkning, dvs. der bliver temperaturen sænket ca. 5 C under det indstillede

Sol - er normal dagdrift, temperaturen er som indstillet

Fuldmåne ( vil jeg kalde "nul") - Slukket for varmen

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Hej

Tak for hjælpen. Har netop fundet manual til både sender og modtager og der kan jeg også se at det er det symbolerne betyder Et lille ekstra spørgsmål. Hvordan ved senderen at det er nat og hvornår den skal sænke temperaturen?

Det vises sig at det er modtageren der ikke virker hos mig. Den skulle lyse når man sætter strøm til og blinke når man går i programmerings mode, men der er ingen lys i den overhovedet, så må gå ud fra den er blevet defekt på en eller anden måde.

Så har elektrikeren været og kunne også kun konstatere at modtageren var defekt. Så det skulle gerne virke igen, når han kommer med en ny

Mangler stadig svar på mit lille ekstra spørgsmål. Hvordan ved senderen at det er nat og hvornår den skal sænke temperaturen? Er det hvornår man tænder for den eller hvordan?

Der må sidde et ur et eller andet sted, eller det burde kunne tilsluttes til din styring..

Men det er ikke vigtigt, slet ikke med gulvvarme, du vil i praksis ikke spare noget mærkbart med natsænkning..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis