Isoler Garage

Jeg har garage under mit hus og det giver temligt kolde gulve i den del af huset hvor der er garage under.

Hvordan får jeg lettets og billigst isoleret loftet i garagen

vh

Thomas


14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør du ved at opskrue nogke regler og isolerer imellem dem.
Det kan være lidt problematisk at placerer dampspærren.
Det afhænger meget af hordan din etageadskillelse er opbygget. Træ, beton, gulve isolering osv.
Mulighederne er jo mange, og alt afhængig af hvilket type loft du vil have i din garage.
Men ellers så skinner/ reglar op, isolering, norton bånd til at holde isoleringen. Og så skal du jo tage stilling til hvilket type loft du ønsker.
Betonplader lagt på metal.
En meget sjælden type etageadskillelse i DK.
Det må du lige forklare lidt nærmere.
Jo der er ganske rigtigt tale om beton elementer lagt på I jern.

Garagen skal fortsætte med at fungere som garage så der er kun tale om hvordan man får smækket noget isolering op på undersiden af gulvet der hvor det er muligt

hvis dine jerndragere ligger under betonen og altså ligger som synlige spær i garagen, får du problemer, hvis du bare fylder ud med måtter. De dragere er rene kuldebroer. Hvis loftet er glat, monterer du en folie som dampspærre under hele loftet og ned ad væggene (blot så langt ned, så du er sikker på effekten. Der skal forsegles langs kanterne. Derefter skruer du reglar op på højkant med bats-afstand. læg bats op og spænd tråd/norton under, så de ikke dratter ned igen. Nu sømmer du et loft op af en alm. rustikker i 2. sort. eller uhøvlede forskallinger. Jeg har med vilje ikke nævnt lægter, da det mindsker lofthøjden betydeligt. Men du mister jo omkring 120 mm i lofthøjde (eller mere, hvis du hidser dig op og isolerer mere end 95 mm). Som jeg ser det, er eneste anden mulighed, at isolere hele kælderen i vægge og gulve samt udskifte port med en isoleret og få monteret en varmekilde. Er det her noget sludder Hans Peter?

 

Hans Peter?

Hvis der er lofthøjde nok er det jo eget fint med 100 mm, (eller mere) derpå/under.

Men vil man have en lun bil så er det billigste nu nok et oliefyr - i bilen. :o)
Hans Peter

Det lyder fornuftigt men er det nødvendigt at sætte et egentligt loft op ?


Hvad er Norton ?

vh
Norton kender jeg godt, men hvem er Hans Peter?
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også