Beton eller ikke Beton?.

Hej alle sammen.

Her i dag, skulle jeg bore nogle huller for at få sat et tv op på væggen.

Det gik også fint nok, indtil jeg kunne mærke at væggen gav efter på den anden side. Og det havde jeg ikke lige regnet med, da jeg er 100% sikker på at der var målt op sådan at der ville være en cm 3 cm fra hullerne og til bagsiden af væggen.

Nå men det her er hvad jeg fik taget et par billeder af:




Nu er mit spørgsmål så.

Hvad i alverden skal man bruge for at bore "sikkert" i sådan et sted her?. Og hvad er det egentlig for et materiale, for det kan da ikke være 100% beton?. 

For vil jo ikke ende med at få noget til at falde ned hos naboen.  

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes da det ligner beton-

Du kan have presset for hårdt (der skal ikke presses), eller dit bor har været for dårligt/sløv. Eller du har boret for dybt, 2/3 af murtykkelsen, vil jeg mene er max.
Såvidt jeg kan se, er der fuld hul gennem til afskallingen, så du har boret rigeligt dybt.

Det kan være en god ide, at køre med nedsat fart.

mvh jens
Jeg har brugt en borehammer, og vil ikke mene at jeg brugte særlig meget kraft.

Trykkede næsten ikke på den.

Men skal jeg ud og have fat i en mindre kraftig maskine, end en borehammer ? Altså en slagboremaskine, som kan tage SDS bor?.

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Nu glemte du godtnok at fortælle hvor tyk din væg er.
Men du skal ikke bore så dybe huller.
Og hvis du skal så findes der bor der kan bore i beton. Uden at bruge salgboremaskine.
Så vidt jeg ved.
Men de er nok ret dyre. Såvidt jeg ikke ved. :o)
Selve væggen er ca 7½ cm tyk. Og jeg har ihvertfald ikke boret mere end de 4 cm ind i den væg. Men kan være at jeg har trykket for hårdt eller sådan noget.

Har ikke brugt slagboremaskine til at lave de huller, men en borehammer, så kunne godt være at den måske var FOR kraftig til stedet.

Vil ihvertfald ikke bryde mig om, hvis der sker det samme, når jeg skal have sat tv'et i stuen op på væggen. For så bliver naboerne sku nok sure på mig

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Annonce
Jo, der kan bla. bruges Uniplus, men de er som hpox skriver lidt dyre.

Men når vi snakker beton, er det jo slet ikke nødvendigt at bore særligt dyrt, uanset hvad man skal montere...
Skrevet af Koludabyg på 26 feb 2011 19:35
Jo, der kan bla. bruges Uniplus, men de er som hpox skriver lidt dyre.

Men når vi snakker beton, er det jo slet ikke nødvendigt at bore særligt dyrt, uanset hvad man skal montere...

Okey. Men er 40mm skruer nok til at holde et tv oppe ? hvis der sidder en 6 stykker i væggen?.  

Og hvordan reparere man bedst det "hul" der nu er kommet i væggen?  

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Det gør det ikke.
For væggen ind mod maboen er mindst 15 cm tyk.
Hvis et er beton jo.
Skrevet af hpox på 26 feb 2011 19:47
Det gør det ikke.
For væggen ind mod maboen er mindst 15 cm tyk.
Hvis et er beton jo.

Hehe jeg håber bestemt at du har ret.  

Men ringer lige til ejendomselskabet og forhører mig på mandag, bare for at være sikker ihvertfald

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Breaking News.
Det viser sig nu at godtnok er de bor dyre, men dog til at købe for penge.
Hos Carl Ras koster et 10mm bor ca. 50 kr.
Og så er de nok billigere de fleste andre steder.

http://www.carl-ras.dk/e-shop/bitsb...i-plusbor/ 

Pruivate kan ikke handle hos Carl Ras
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis