Beton eller ikke Beton?.

Hej alle sammen.

Her i dag, skulle jeg bore nogle huller for at få sat et tv op på væggen.

Det gik også fint nok, indtil jeg kunne mærke at væggen gav efter på den anden side. Og det havde jeg ikke lige regnet med, da jeg er 100% sikker på at der var målt op sådan at der ville være en cm 3 cm fra hullerne og til bagsiden af væggen.

Nå men det her er hvad jeg fik taget et par billeder af:




Nu er mit spørgsmål så.

Hvad i alverden skal man bruge for at bore "sikkert" i sådan et sted her?. Og hvad er det egentlig for et materiale, for det kan da ikke være 100% beton?. 

For vil jo ikke ende med at få noget til at falde ned hos naboen.  

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Hej alle sammen. Her i dag, skulle jeg bore... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jo private kan godt handle hos carl ras.
Men nu er der ingen af de bor der er beregnet til beton. det skal være SDS plus eller max bor. passende til borehammeren.

Jacob
Det er jo det er er iden Antenne.
Der skal IKKE bruges slagboremaskine.
Jacob antenne har ret. Der er ingen af de bor der kan bore i beton. Man skal have gang i en slagboremaskine med sds bor.

Mht. dit hul på bagsiden af betonvæggen, så har du helt sikkert boret for dybt, og måske også været lidt for voldsom med at trykke på maskinen, måske. Men for dybt, det er sikkert.

Annonce
Ja men det kan ikke bore i beton, og da slet ikke når der er så mange småsten, i beton'en.

Her er hvad de skriver om uni plus
Ideel til boring uden slagfunktion, i mursten, fliser, træ, jern, PVC m.m

Der står ikke beton nævnt...

mvh jens
Ja, det er faktisk rigtigt at de bor jeg har fundet måske ikke kan bore i beton. Uden slag.
Der er i hvertfald ingen garanti for det.

Men det TROR jeg nu godt de kan. Alt efter betonenes styrke. Det tager bare lidt længere tid.



Stenene i betonen kan måske give problemer for Uniplus boret, men selv betonen kan den altså sagtens bore i uden større problemer.
Skrevet af Koludabyg på 27 feb 2011 19:34
Stenene i betonen kan måske give problemer for Uniplus boret, men selv betonen kan den altså sagtens bore i uden større problemer.

Det er også det jeg tror, har gjort at der er røget de stykker af væggen?. 

Gør de ikke betonen mere "skrøbelig", når man bruger en borehammer f.eks.?

 Livet er blot, en stor legeplads. Man skal bare sørge for at have det rette værktøj. :) 

Nu var det jo ikke beton hvis der ikke var sten i?
Hvordan er det lige helt præcis med det?

Er der iøvrigt gas i gasbeton?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis