Mur af Holmegaardssten

Jeg har læst indlægget "Holmegårdsten som støttemur/blomsterbed", og jeg har gjort som beskrevet, men mine sten er i denne vinter sprunget fra hinanden, på ca. 4 meter. Jeg har brugt den elastiske lip til udendørs brug og puttet rigeligt på da jeg lavede muren for 4 år siden.

Kan det være vand der skubber det hele fra hinanden.

Er der andre metoder til at holde sådan en mur lodret. Den er ca. 70 cm. høj.

Den korte 2 1/2 stens mur er også begyndt at læne sig fremover, så der er også et eller andet galt her.

Hvad søren har har jeg lavet galt.

Er det manglende dræn, bruger professionelle dræn..

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg har læst indlægget "Holmegårdsten som... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, jeg må ud med loddekæppen og check et par af naboerne.

Rids lige fundamentet op igen. Er det 30 cm jordfugtig beton i bunden eller først noget sand og så beton.

Og ja de er sat i forvejen i ca. 10-15 cm. beton.

Det bagved muren er sand med højt lerindhold, jeg har et par grusgrave at vælge imellem her på postnummeret, sandet er blandet med nogle marksten fra et kæmpe stengærde jeg først havde bygget. Med blå pude blomster, meget idyllisk. 50x50 fliser med marksten imellem.

Det kunne konen så ikke lige lide, og jeg gad bare ikke køre de pokkers sten væk igen.

Og pokkers, har smidt 15 meter dræn med filt på ud for 3 år siden. Prøvede enda at bortgive det, men ingen gad hente det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
tak ktm, måske en dag hvis jeg er i området.

Nu har den værste frost lagt sig og muren er faktisk kravlet 2/3 på plads igen. Bulen på midten er næsten væk, og forhøjningen på midten er næsten faldet på plads. Utroligt hvad frost kan. Men det skal laves efter anvisningen. Den er iøvrigt kun 5 sten høj (50 cm), det er lidt vildt der skal så "stort" et fundament under.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis