Gardiner uden at bore?

Hej alle kloge mennesker.

Jeg står i den dejlige situation, at jeg lige har lejet mig ind i en ny lejlighed, men men men...

Der skal selvfølgelig nogle gardiner op, og da vinduerne er af den der plastik-slags, som kan åbnes på alle mulige leder og faconer (bl.a. skråt), ville jeg gerne have gardinerne til at sidde på selve vinduet - som der selvfølgelig IKKE må bores i.

Så mit spørgsmål er, om der er nogen, der ved, om man kan få rullegardiner, der kan klistres/ limes/ klæbes fast på plastikvinduer? Helst uden at det har skadet vinduerne, når de engang skal tages ned igen.

Tak for hjælpen,

mvh callista

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Celista.
Og velkommen på LDS.
Hvis en lim skal kunne holde på plas, vil det skulle fjernes mekaninsk efter brugen, og det vil kunne ses.
Men nu er vindues karmen vel ikke så bred så den fylder hele vindues hullet i muren ud, så skulle du jo nok kunne få nogle beslag der kan fastgøres på muren. Førhen satte man jo gardinerne fast på muren så hele vinduet blev dækket, men det er nok ikke så "moderne" mere.
Et alternativ til ovenstående forslag kunne være at sætte gardinet fast på glasset, der almindeligvis kan renses igen for klister o. lign med rensebensin og/eller barberblad uden skader. Hvorledes gardinet ser ud når det er opsat på den måde er så måske en anden sag.

Dual lock (stærk burretape) tape kan evt. anvendes til formålet, enten ved at klæbe op på rammen eller glasset. 
Tak til jer begge to for prompte og informerende svar

Hmm, ja, gardin på glasset kommer måske til at se lige lovlig "specielt" ud. Og grunden til at jeg gerne ville have det sat fast på selve vinduet er, at når det nu kan åbnes skråt, så ville jeg gerne kunne have det åbent på klem og have rullet for samtidig... Men så må jeg jo finde en anden løsning, hvis det er

 

Æh går du da rundt og laver noget slemt som andre ikke må kunne se, siden det er så vigtigt at have rullegardiner i vinduerne  
Man kan få noget montage lim. Jeg har prøvet det på metal. her sidder det super godt fast. Det kan do blive "sjovt" at få af igen.
jeg bruger dana lim's montage ekstra.

Jacob
Tak, det vil jeg prøve at undersøge

 

Skrevet af callista på 26 feb 2011 12:04
Nej, men sol ind på tv'et er ikke så populært :p
Det er da ikke noget problem, flyt TV-et over til vindues væggen

Hehe, der er desværre ikke plads vinduerne fylder næsten hele væggen - den er desværre ikke så lang. Og modlys er heller ikke lige sagen :p

 

Nu ved jeg jo ikke om det lige er noget for dig, men jeg har i et hus nede i Skovby, set at de har monteret foldegardinerne i bunden af vinduet. Så trækker de dem opad istedet for. Det jeg her tænker på at så skal der ikke så meget til for at hode selve gardinets vægt. Så vil jeg tro at de der små dobbelt klæbedimser man kan købe i en boghandel, vil kunne holde det. det er et Tesa produkt !
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis