Gardiner uden at bore?

Hej alle kloge mennesker.

Jeg står i den dejlige situation, at jeg lige har lejet mig ind i en ny lejlighed, men men men...

Der skal selvfølgelig nogle gardiner op, og da vinduerne er af den der plastik-slags, som kan åbnes på alle mulige leder og faconer (bl.a. skråt), ville jeg gerne have gardinerne til at sidde på selve vinduet - som der selvfølgelig IKKE må bores i.

Så mit spørgsmål er, om der er nogen, der ved, om man kan få rullegardiner, der kan klistres/ limes/ klæbes fast på plastikvinduer? Helst uden at det har skadet vinduerne, når de engang skal tages ned igen.

Tak for hjælpen,

mvh callista

 

Hej alle kloge mennesker. Jeg står i den dejlige... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
skal gardinen følge vinduernes bevælser.?
Håndværkeren: Det lyder som en god løsning - og måske dyr? :s ellers er det i hvert fald endnu et godt forslag

hans2.hansen: Ja, det var det jeg gerne ville have - så man kan have rullet for og åbnet vinduet samtidig (det åbner indad) uden at de to ting kommer op at slås.

 

Hvis du kan bruge persienner, så fåes der faktisk beslag, som lige klikkes over overkanten af vinduet, som persienne hænger i, forneden monteres en holder med dobbetklæbende tape, som holder dem inde ved vinduet, når den er åben på skrå.
Har selv i tidligere bolig haft sådanne træpersienner monteret på dreje/kip vinduer i plastik.
Ellers er det da muligt at der kan fåes tilsvarende beslag til rullegardiner.
Det lyder også som en mulighed vil prøve at spørge efter dem, når jeg skal ud og købe gardiner.

 

Der er ingen problem at skrue gardin i plastvindue, skru gardinholder i glaslisten. De skruer der normalt er med persienner har fin størrelse.

Aldrig bore i selve rammen.. men glaslisten kan udskiftes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis