P-Watch montering

Jeg har fået en P-watch i gave. Herligt, men den er ikke lige sådan at få monteret, så den har ligget lidt på hylden og irriteret mig. Nu skal dimsen monteres.

Her kommer problemet. Hvordan skal den tilsluttes?
Sort skal på stel. Den er jeg med på, find et stykke karrosseristål etc at sætte den på.
Orange ledning er tændings plus og skal monteres på klemme 15. Hvor er lige det?
Rød ledning er +batterispænding og skal på klemme 30. Hvor er lige det. Den måler på den spændingsforskel, der opstår i startøjeblikket. På rød ledning skal spændingsforskellen være på min. 0,1V for at uret skifter fra parkering til aktuel tid. (taget fra manualen).

Bilen er en Skoda Octavia TDI fra 2000.

Manualen siger, at der ikke må monteres med strømtyve eller kabelsko. Hvorfor må man ikke det, og hvad skal man så bruge?

På godt dansk: Hvor finder jeg lettest de relevante steder at slutte den til?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Klemme 15 er +, som afbrydes sammen med tændingen.
Klemme 30 er + som der altid er strøm på. (den må ikke blive afbrudt, når du aktivere starteren)

Nu er p-watch'en vel næppe en strømsluger, så mon ikke du kan finde, en monteringsmulighed, i de ledninger der er omkring din radio.

Jeg ved god at mange mener, at strømtyve er noget forfærdeligt noget.
Men sidder de tørt inde i kabinen, og passer i størrelsen, ville jeg ikke betænke mig ved at bruge dem, når det næsten ingen strøm trækkes.

Alternativt kan du jo klippe ledningen over, og bruge en lille samlemuffe.
Eller skal det være helt korekt, lode det sammen, og forsegl med krympeflex, med lim.

Men strømtyve dur ikke hvis der er fugt tilstede, eller der trækkes meget strøm.
Især montering af stik, til anhængertræk, er noget skidt, med strømtyve.

mvh jens

Hej Chr.

I æsken med P-watch ligger de en brugervejledning, i denne er der en hotline som du kan kontakte med bilens data, så får du en nøje beskrivelse om montering og til hvilke ledninger. MVH Veteranen

Hej CHR.

I en bil som din kan det uden problemer lade sig gøre at tilslutte en P Watch i strømstikket til autoradioen - der kan du finde både stel ( 31 ) fast plus ( 30 ) og tænding ( 15 ) i samme stik.
For at tilslutte den korrekt   SKAL  ledningerne loddes ved tilslutningerne på vognens ledningsnet.
Det gøres nemmest ved at man med ca 2 m.m. mellemrum ligesom skærer rundt om ledningen i isoleringen med en meget skarp hobbykniv og derefter fjerner det lille stykke isolering som der bliver skåret fri på den måde.
Derefter afisolerer du ca. 1 cm. af ledningen fra p Watch - den ledning lægger man så langs med den eksisterende ledning som du tilslutter på hvorefter  man snoer det afisolerede stykke af det nye ledning rundt om det frie stykke og lodder forbindelsen.
Dette gøres med alle 3 ledninger og så er du klar til at bruge din P Watch.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
det er også en god idé at skyde en lille 2 amp sikring ind på ledningen til P-watchen. Pas på med version 2, den duer ikke

 

Jamen, så er det jo bare om at få arbejdet gjort.
Tak for de gode svar.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis