Linkedin.com... er det noget du bruger?

Hej med jer alle.

Facebook, Twitter osv er nogle af disse mange faciliteter på internettet...
En anden er www.Linkedin.com er det noget du bruger og hvis, hvad er det så du bruger det til?

MVH Njord

MVH Njord
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger LinkedIn som min arbejdsmæssige kontaktflade - så jeg kan følge kollegaer nye som gamle, samt samarbejdsparter tætte som perifere - en sjælden gang i mellem har jeg brugt mit netværk til at søge efter potentielle medarbejdere (kender nogen som kender nogen).

Så er det også en mulighed for at samarbejdsparter kan "læse" hvad man kan rent akademisk - om man så reelt kan noget det må de jo bedømme i forbindelse med samarbejdet i virkeligheden ;-)

Det er et netværk der er noget mere statisk i sin anvendelse i forhold til f.eks Facebook og Twitter - mit indtryk er at det kun er nogle få som bruger LinkedIn meget aktivt, altså på daglig basis. De fleste holder blot deres CV opdateret, mig selv inklusiv.

http://www.linkedin.com/in/reneruusunen

Mvh.

René

Hej Brandmand.

Så er vi da et par stykker der bruger den lidt på samme måde!
Men det virker som om der er nogle faggrupper der er langt "bedre" representeret end andre...
Ikke nødvendigvis et spørgsmål om uddannelses niveau, men nok mere efter faglig gren...
Og så er der nok en vis tendens til at karriere folk har en større tendels end så mange andre til at være på stedet....

Og så ses det også at det i nogle virksomheder er meget brugt at man er på linkedin....
mvh Njord

MVH Njord
Det der kan jeg se en mening i, især som visualiseret af brandmand René.

Men derimod denne fjæsbog, blev jeg da ret hurtig meget træt af. Jeg har prøvet det i et halvt års tid, men blev en del chokeret over så utrolig meget ligegyldigt pladder, jeg blev bombarderet med, især om fjerne bekendtskabers politiske og andre ligegyldige holdninger.

Det med at man skal benævne en masse mennesker som sine "venner", ligger mig en del fjernt. Når der kommer venneanmodning fra folk, som man dårlig kender, støder det min blufærdighed, idet jeg mener at et venskab er noget langt dybere og seriøst, end at man blot genkender et navn. Omvendt følte jeg det også som, at man er uhøflig, hvis man afslår en "venneanmodning", hvorfor antal venner hurtigt steg med en masse mig ligegyldige meddelelser til følge.

Men det er nok mig, der er sær.

Så må jeg igen fremhæve LDS som et hyggeligt og herligt uforpligtende sted at deltage. Her er det meste, der bliver skrevet, ikke direkte møntet på mig, hvis det ikke er en tråd jeg har startet eller deltager i. Er det noget der ikke interesserer mig eller noget jeg har det fjerneste begreb om, behøver jeg ikke forholde mig til det, og kan springe over eller læse, hvorved jeg evt. kunne få indblik i nye materier, hvis lysten skulle være der.
Her lærer jeg meget jævnligt noget, jeg evt. kan bruge nu eller senere, hvorimod på Fjæsbogen var det rent tidsspilde og til det åndsfortærende grænsende!

Med venlig hilsen
ktm

Enig med ktm!

Facebook, Myspace, Twitter og lignende synes jeg er ude af proportioner ift hvad jeg bruger og ønsker at bruge en computer til - kendskab til en person på socialt niveau via en computer anser jeg selv for at være en art illusion som er spild af tid.
Servere, storage, netværk og lignende infrastruktur til erhverv er min hverdag så jeg får computer nok til daglig - de sociale netværk kan i erhvervsmæssig sammenhæng sjældent anvendes til noget der ikke tager for lang tid. Linkedin (og plaxo og lignende) er set i det lys mere statiske og fungerer mere som et referencepunkt man kan anvende til at gå tilbage for at finde en kontaktperson som ikke lige ligger på ens mobil eller var muligt at søge frem i ens mailbox. Derfor er et bekendtskab via linkedin mere perifært - netop som et arbejdsrelateret bekendtskab.

Derudover sender de kun en statusmail om ugen og ingen uopfordret spam, hvilket nok er det største kvalitative varemærke.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nok retter Linkedin sig mod kolleger, nye og gamle samt i det heletaget erhvers siden....
Men måske burde vi lave en "gruppe" for LDS brugere...

http://www.linkedin.com/pub/jens-kirk-thomasen/5/398/943

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Jeg bruger det mest til at holde CV opdateret, men er faktisk blevet kontaktet 2 gange af nogle firmaer som søgte medarbejdere. Den ene gang var et rekrutteringsfirma. Jeg har dog rigeligt med udfordringer pt, så søger ikke andet, men det er da et meget spændende medie at bruge til det samme.

http://www.linkedin.com/pub/rené-sievers/6/5b2/922

\René
Jeg har ikke rigtigt brugt det til noget, men bruger heller ikke FB,Twitter, Messenger osv.. heller.

Koluda på linkedin
Jeg benytter selv Linkedin, for at holde mig i kontakt med tidligere kollegaer, hvilket det er særdeles velegnet til. Derudover benytter jeg det til at finde kontaktinformationer på folk, jeg ønsker at komme i snak med.

Find det bedste og billigste minicruise på Minicruise-guide.dk. Læs også om de sjove Friv spil.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis