Udgravning af fundament

Går og pusler med at bygge en garage, og der skal være støbt gulv og fundament. Jeg regner med målene 4 gange 5 meter, så'n ca. Jeg vil selv støbe fundamentet, og resten bygger jeg selv i træ. Hvad vil det koste at få fundamentet gravet ud, og jorden kørt bort, sådan et slav på tasken?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
10.000 - 100.000 Det afhænger jo af adgangsforhold og hvordan det er at komme til at deponere jorden osv... men ring dog til din lokale entrepenør.....

Så får du et realistisk svar....

MVH Njord
Det er lige op ad en indkørsel, og for enden af den skal garagen være. Mellem huset og hækken, og der er 6 meter derimellem. Jeg vil tro, det er nemmest med en minigraver. Jorden kan deponeres ikke langt herfra, en km eller sådan.
Stadig væk skal du få en ptis ffra din lokale jordflytter.
Men en rendegraver og en lastvogn i en dag koster vel 8000 kr + moms.
Men måske har du f.eks. overseet et eller andet. Så hidkald entreprenøren for en vurdering.
Jeg fik her sidste sommer, gravet ud til fundament, til en 50 m2 carport med redskabsrum.
Jeg fik kørt 6 m3 blandet jord væk.
Fik leveret 4 m3 støbemix.
Lånte pladevibrator i en weekend.

Den lokale entrepenør, skulle have beskedne 2500 kr for det hele, alt incl.

Ofte er der en god rabat, når man betaler direkte, ved vognkanten

mvh jens
Skrevet af hpox på 23 feb 2011 20:52 
en rendegraver og en lastvogn i en dag koster vel 8000 kr + moms.
Jeg tror nærmere du skal regne med en pris på 8000 + moms / maskine med fører / dag.....

MVH Njord
Annonce
Betaling ved vognkanten. :o)

Nogle entreprenører har faktisk et problem med af forklare skattevæsenet hvordan det kan være at de bruger en hulens masse disel.
Selv om de ifølge fakturane kun køre den ½ tid. :o)
Det er gratis at indlevere jord til genbrugsplads, men hvis en entreprenør skal bortskaffe det, kommer der regler om jordprøver ind i billedet hvis det skal være helt efter bogen.

Så hvorfor ikke bare leje en mini gravemaskine til ca. 500,- en weekend, så kommer du langt for pengene.

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis