Blæser kun på trin 4 i Passat

Hejsa

Her til morgen virkerde min blæser kun på trin 4, alle andre trin kører den slet ikke.
Jeg går ud fra det er modstanden det er galt med eller hvad?
hvor er denne umiddelbart placeret? sidder den inde bagved selve drejeknappen, og i så fald skal hele instrument elementet omkring denne skilles ad ?
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den plejer at sidde i en luftkanal, ind i siden af systemet, som regel så man kan komme til den fra højre side under handskerummet. Dog kender jeg ikke anatomien på en Passat.
Jeg skal selv igang med samme opgave på fruens Mondeo!

Med venlig hilsen
ktm

 

På en Vento mener jeg den sidder på bagsiden af blæserreguleringen (altså selve dreje kontakten).
Jeg mener at huske jeg på et tidspunkt fik klaret et tilsvarende problem på Ventoen ved at fjerne noget ir og på den måde genetablere kontakten.... Er der dårlig forbindelse kan den smelte og brænde helt sammen... så den skal helst virke ordentligt :-)

Kan du ikke pille de tre runde instrumenter / kontakter ud som en enhed??
Jeg mener det var noget i den stil på Ventoen.... Måske anderledes på en Passat...
En ide er også at fortælle lidt om årgangen... eller smække et billede på :-) Så er der måske flere der husker hvordan... VW plejer jo at anvende de samme instrumenter i flere modeller....

MVH Njord

MVH Njord
Tilføjer lige disse billeder.
Tænker man kan afmontere hele den "firkant" der er udenom de tre knapper, og tænker modstanden må sidde der bagved blæserknappen?
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Jeg mener det var noget lignende på Ventoen....
Ja hele firkanten skal kunne pilles ud og kigges på....

MVH Njord
Jeg har også det samme problem men jeg tog bare regulerings knappen med nummer af og der sider en kobber fidus der ikke kan få kontakt med den anden så strømmen ikke kan gå til blæseren. Jeg har prøvet at vride den lidt og så kan den køre i noget tid igen. Det er min 2 passat som har haft det samme problem
Hej igen

OK jeg prøver det med knappen først. Og ellers igang med kanalen bagved handske rummet. Hvor er det fedt der er nogen som ved det så man ikke starter med at skille det ad omme fra baglygten heheh
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis