Grynet maling??

Hej, jeg står og skal til at male, jeg har haft en 3 spande til at stå nogle måneder. I starten stod de ude i min garage, og der har de jo nok fået lidt frost. De var dog ikke bundfrosne da jeg tog dem ind, man kunne mærke de stadig var flydende. Men de er altså meget grynet og klumpet nu. Kan de reddes på nogen måde??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er lige til skraldebøtten eller henne på opsamlings pladsen. Det står meget tydeligt på alle dåser / spande med vandholdig maling at de ikke må udsættes for frost.
Jeg ville nok lige prøve at piske malingen en gang. Hvis det er et "billig" mærke bliver der hældt mere bindemiddel i malingen. Bindemidlet gør at malingen efter flere måneder kan blive klumpet og grynet.
Det kan også være at malingen har taget helt skade, så skal den bare skråttes

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Skrevet af akselj på 23 feb 2011 17:25
Fy dog håndværker, du må da ikke komme maling i skraldebøtten!!
Det gør jeg så heller ikke, da plastmaling og vandbaseret maling er det jeg bruger mindst af. Og eventuelle rester straks ryger hen på komunens affalds depot.

Din maling er ødelagt og der er ikke andet at gøre end at køre den på genbrugspladsen. Det er kun 100% oliemaling der kan tåle at have stået i carporten denne vinter.

Den er desværre en ommer ...

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Annonce
Tak for svarene, jeg ville dog virkelig være træt af at smide det ud, der er for et godt stykke over 1.000.- i maling, men ja det er en ommer, det skulle have været inde noget før. Det virker dog til at en smule vand, og så en god pisker kan gøre det nogenlunde igen, men er det et problem at bruge det?? Umiddelbart hæfter det fint på væggen....
Jeg forstår slet ikke hvorfor du så stiller det spørgsmål, du gør jo aligevel det du hele tiden havde tænkt dig at gøre.
Hvorfor så bede om andres råd
Hej Baltzer

Tag dig ikke af andres sure opstød - stjæl et par nylonstrømper fra
din kone og sæt disse over en tom spand - hæld malingen igennem,
således at du får siet klumperne fra og du har nu stadigvæk en fin
maling, omend i et lidt mindre omfang - klø bare på - jeg forstår til
fulde at du ikke vil aflevere kr. 1000,- til deponiet.

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
Hej, jamen det fint, alle meninger er jo tilladte. Jeg tror måske han misforstod den lidt, jeg ville mere høre, om nogen måske havde erfaring med, hvad der ville ske, hvis man maler med maling, der har været udsat for lidt frost. Og det jeg har gjort er at male en 1x1 meter firkant på væggen, for at se hvad der sker når den tørrer op. Jeg vil omvendt også være træt af at male hele huset, hvis malingen så f.eks. skaller af efter en uge. Men det med nylonstrømperne kunne jeg da godt lige prøve.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også