Revnede fliser på badeværelsesgulvet

Hej

Jeg er ganske ny her, så bær over med mig, hvis spørgsmålet her er stillet før.

Enkelte fliser på vores badeværelsesgulv har fået smalle men synlige ridser og revner, så man kan se en farveforskel.

Kender nogen en måde at fylde disse små revner ud, så man undgår at skulle skifte fliserne?

Fliserne er hvide og vel ganske almindelige

Jeg har søgt lidt på nettet og har fundet noget om wienerkalk, som jeg ikke umiddelbart kender til, men er det kun til at polere ridser væk, eller kan det også udfylde revnerne med farve?

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Nu er der stor forskel på, om fliserne er revnede eller blot ridsede.
Er de revnede, er der god grund til at forske i, hvorfor. Udvikler disse revner sig?
Er det ridser, skal man nok overveje at bruge mere skånsomt fodtøj og hvad man ellers bruger i badeværelset.

Min erfaring er, at der ikke findes nogen reparationsmulighed til beskadige fliser!
Det jeg har set af maling på fliser har set ganske meget trist ud, og reparationsemalje, som jeg selv har forsøgt mig med, er også meget sølle.

Med venlig hilsen
ktm

 

Du kan fjerne mikroskopiske reven med wienerkalk, og få den hvide farve frem i fliserne igen. Men det er ikke nogen langtids holdbar løsning. Wienerkalk bruger man oftest til at fjerne misfarvninger i toiletter, håndvaske osv.

Men som ktm siger, var det ikke smartere at finde ud HVORFOR der er kommet revner ? Også gå den trælse vej at skifte de berørte fliser.

Mvh Thomas Hansen

Ja, få skiftet de fliser, reparation af fliser / klinker på gulvet er ikke en holdbar løsning.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også