Byg et hus step-by-step??

Hej alle sammen

Jeg her i forbindelse med et projekt, fået til opgave et "opbygge" et hus fra grunden af, og tænkte om der var nogle af Jer gæve LDS'ere der lå inde med/vidste hvor man kunne finde (bøger/net?) en guide til hvordan sådan et hus skulle opbygges?
Min viden er meget begrænset, men jeg tænker noget alá en step.by-step guide til fx. hvordan tagsten, lægter, undertag, limtræ, spær osv. skal være, for at opbygge et ordentligt tag?

På forhånd tak for Jeres tid

*edit - det er selvfølgelig ikke kun taget jeg mangler info om, men al hjælp vil blive modtaget med kyshånd
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Prøv at kigge her: http://www.koludabyg.dk/

Om den giver det 100% ved jeg ikke, men når du har tygget det hele igennem er du rigtig godt på vej.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej og velkommen til LDS.

Mon ikke du skal starte med at spidse dit spørgsmål/projekt lidt til....
Man kan opbygge et hus på uendelig mange måder....
Lige fra forskellige typer halmhuse, over forskellige træhuse, med bjælker, en stolpe opbygning, muret op med for og bagmur i sten, beton indervæg, porebeton forskellige typer klima skærme eller måske bindingsværk.... Uendelig mange måder... Og så er vi ikke igang med fundament eller teg endnu...

Og måske lidt om hvad projektet skal bruges til... der er nok lidt forskel på det niveau der forventes i fx folkeskole, HTX, Gymnasie universite eller helt andre steder.....

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis