Med baggrund i Håndværkerens "ros" af mit forslag om at lægge afstandsstykker under flanger, som skal sammenspændes med silikone imellem, foreslår jeg, der oprettes en tråd, hvor der fortælles om sådanne trick og fiduser.
Jeg vil gerne lægge for med at fortælle om toilettet i min båd. Jeg har el.macerator pumpe (maskinlokum). Hver forår skulle jeg adskille og igen samle for at den ville funke. Den satte sig ganske simpel hen fast over vinteren. Der blev derfor savet en kærv i den frie ende af rotoren (modsat imprelleren). boret hul i endedækslet. Nu kunne jeg med en skruetrækker "tvangsdreje) el.motoren Vupti så kunne den selv igen.
eller: Da børnene var små, låste de til tider sig selv inde på f.ex. toilettet. Jeg savede derfor, i den frie runde ende af nøglen, den som vender "udad" i låsen en kærv (rille) så med en skruetrækker kunne vi åbne udefra og befri de "vrælende" unger.
forøvrigt mener jeg, at de bedste og mest brugbare opfindelser i denne verden, er lavet af dovne mennesker.Så hellere en doven end en dum makker.
anvi