trick og fiduser

Med baggrund i Håndværkerens "ros" af mit forslag om at lægge afstandsstykker under flanger, som skal sammenspændes med silikone imellem, foreslår jeg, der oprettes en tråd, hvor der fortælles om sådanne trick og fiduser.
Jeg vil gerne lægge for med at fortælle om toilettet i min båd. Jeg har el.macerator pumpe (maskinlokum). Hver forår skulle jeg adskille og igen samle for at den ville funke. Den satte sig ganske simpel hen fast over vinteren. Der blev derfor savet en kærv i den frie ende af rotoren (modsat imprelleren). boret hul i endedækslet. Nu kunne jeg med en skruetrækker "tvangsdreje) el.motoren Vupti så kunne den selv igen.
eller:   Da børnene var små, låste de til tider sig selv inde på f.ex. toilettet. Jeg savede derfor, i den frie runde ende af nøglen, den som vender "udad" i låsen en kærv (rille) så med en skruetrækker kunne vi åbne udefra og befri de "vrælende" unger.

forøvrigt mener jeg, at de bedste og mest brugbare opfindelser i denne verden, er lavet af dovne mennesker.Så hellere en doven end en dum makker.
                                                                                                                anvi
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var da en udmærket ide, et sted hvor man kan komme med gode tips
helt uopfordret,
der er helt sikkert rigtig mange "guldkorn" derude , som ikke kommer frem!

du skulle nok have lagt tråden i  "om lav det selv"
så var chancen for ,at jørgen eller allan ser den , nok større

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

hej Rolias, ja, som du skriver om guldkornene, vel er de der, de skal bare frem i lyset. Nu er sagen den, at jeg er ny og uden erfaring på disse sider. Så måske spørger jeg dumt, kan den så ikke bare flyttes til det rigtige sted?. Jeg har brugt megen tid på at "finde ud af", hvordan dette site er skruet sammen, men ikke med det store held (endnu). mvh anvi
Skal det blive til noget brugbart, skal der laves et bibliotek for sådanne "guldkorn". Ellers drukner det i alt det almindelige. Allerhelst skal der nok være en redaktør, der kan sørge for, at det rubriceres fornuftigt, så det er til at finde frem siden hen.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis