Skillerum på 1. sal.. Træ eller stål?

Hej..

Jeg står og skal til at lave skillerum på min 1. sal jeg skal lave 3 skillerum , den ene kommer måske til at skulle "bære" et vindue i toppen, hvor det nok faktisk ender med det bliver hanebånedene vinduet skal stå på.

Hvad ville i opbygge de skillerum af?

Stål eller træ og hvorfor?

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

Hej.. Jeg står og skal til at lave skillerum på... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skal der fibergips på væggene, ville jeg helt klart bruge træ, at skrue skruer i hårde plader på stål, er altså noget møg.

Jeg er helt enig med ktm, jeg ville også benytte alm. gips på alle flader hvor det er muligt, netop fordi arbejdet og monteringen af hårde plader er væsentligt større arbejde.

Det er kun i badeværelser jeg ville overveje fibergipsen frem for vådrumsgipspladerne, hvor der kan dannes skimmel på kartonen, men kræver jo at det kommer igennem ens vådrumssikring så sandsynligheden her er jo minimal.
Koldua det er også for at sætte sø lidt på væggene som muligt da 1. Salen er ikke den største, ved godt det ikke er meget med lidt godt og her gir meget i sidste ende.. Samt det med St kunne Skrue i væggen hvor som helst..


Be Smart - Not Stupid..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jamen der er også fordele ved fibergipsen, ingen tvivl om det.

Men det er også et større arbejde, end at monteret 2 lag alm. gips, en kombination af krydsfiner og gips ville jo også være dyrere end fibergipsen, så den har helt klart en fordel her også.
Netop of da det er til privaten har vi tiden mere end vi har guldet.. ,

Be Smart - Not Stupid..

Ja, hjemme skal det jo være så billigt som muligt.

Om det så tager lidt længere tid, har ikke den store betydning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også