ophæng på gipsvæg - HJÆLP!

Jeg skal hænge nogle ting op i min lejlighed, som har gipsvægge. Jeg prøvede med almindelige rawlplugs, men skruen ville ikke sætte sig ordenligt fast.

Nu har jeg købt disse B&D Nylonplugs i Silvan (jeg har uploaded et foto), men jeg synes ikke jeg fik ordentlig rådgivning og jeg er ikke ligefrem en handy kvinde.

Skal man først bore et hul, komme plug i og så skrue skruen i? Og gør den så det, den skal gøre for at skruen sætter sig fast (den skulle vist krølle sig sammen) eller hvad gør jeg? 




8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
link til produktet: http://eshop.silvan.dk/vare_Bogd-Nylonplug-6-X-30-Mm_124541
Hej malu

Det er rigtigt, du har fået en dårlig rådgivning i silvan, de plugs må du aflevere igen...

Prøv i google at søge efter "gipsplugs" det er dem du skal bruge, de findes i flere varianter, f. ex til 1 eller 2 lags gips, men også hvor meget det du skal hænge op vejer.

MVH
http://www.carl-ras.dk/e-shop/befaestigelse/fastgoerelse/gipsplugs/
du kan kigge i www.fischerdanmark.dk der kan du se hvilket gips dyvel du skal bruge
af  hængige hvor meget opjektet vejer. der skal hænges op

eksempel har jeg hængt en 24 tommer fladsakærm op på en 13mm. gipsplade
(væg) og det stilte store krav på hvordan den skal skrues fast og klare
vægten af fladskærmen over 20 kg.
med 6 skruer.! der måte jeg bruge et par jernceller til at lægge i blød.
og hoppe ind i www.fischerdanmark.dk får at finde det ratte skruer
med "ankerdyvel" der folder "armene" ud bag pladen.!
og den kunne bære min vækt 90 kg.! uden at den knage.!
JA, eller hvad !!

Nu har jeg lige kigget på på det link fra silvan igen og det viser jo sig rent faktiskt at de også kan bruges til gips....

De ligner rosetter i mini udgave..

Men det handler jo lidt om hvad du skal hænge op, radiator eller billede på katten, jeg bruger næsten udelukkende driva, det virker rigtigt godt.

Annonce
Det vejer nok omkring 5 kg, det jeg skal hænge op. Det mest optimale ville være hvis jeg kunne bruge dem jeg allerede har købt. Det forvirrer mig bare, at der intet står om gips på dem. Der står Nylon - er det fordi den er lavet af det eller er det en type væg?
Ved 5kg last skal det hænge på mindst 2 af disse plugs ug mindst 10cm fra hinanden.
Du starter med at bore et hul på 6mm med et almindeligt spiral bor. (ikke et murbor).
Sæt pluggen i og skru skruen i.
Husk at sætte det du skal sætte fast mellem plug og skrue.
Skruen skal spændes sammen med plugen da den ellers ikke folder sig rigtigt ud.

Jacob
Tak for svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis