Skunkvægshøjde

Et af de her spørgsmål som der ikke findes et endegyldigt svar på, men jeg vil alligevel høre jeres bud.
Hvor høj/lav skal man lave sin skunkvæg?
Det er gang arealer og værelser.


 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjae... der er jo rimelig frit valg på hyllerne...

Mine er 70 Cm og lavere bør de ikke være. Men det giver mulighed for at placere en reol eller kommode helt ude under skunken, uden den ellers snupper volumen fra rummet...

Og ret meget højere end 90 cm vil jeg mene begynder at være at spilde plads / volumen.....

Skunken på sovehemsen hos junior er 12-15 cm høj, men det er jo noget helt andet...

MVH Njord

MVH Njord
Den skal slet ikke være der. Skunkvæggen.
Og hvis den skal så kun så høj at der kan fremføres div. installationer.
Der er langt flere muligheder i et rum uden skunk. Herunder møblerings og opbevaringsmæssigt.
mit bud er 1 m . Det har jeg selv, det er pænest. Hvis der så også skal være tagvindue, så er ser det også rigtigst ud.

100% klamp

Som du vist fornemmer er det smag eller behag.

Som Njord skriver er fordelen med 70-100 cm at der kan placeres reoler langs skunken, men hvis du i stedet prioriterer megen gulvplads (eks børneværelse) og kan klare dig med reoler og skabe langs rummets andre vægge vil jeg give hpox ret.

Det afhænger dog også af hældningen på skråvæggen - under alle omstændigheder er pladsen helt ude ved en skunkhøjde på 20-30 cm ikke lige så anvendelig som den højde der er ved 70 cm. I et lille rum giver lave skunke imidlertid ekstra rumfornemmelse.

I forhold til Klamps kommentar afhænger en pæn skunkhøjde også af evt. ovenlys eller kvistes placering. Vi ser imidlertid ingen synsmæssige problemer i at have en lav skunk under et ovenlysvindue - smag og behag!

VH
Annonce
Ja, skal der ikke være møbler osv. langs skunken alligevel, så er det som hpox skriver kun installationerne i skunken der sætter begrænsningen.

Undertegnet har ca. 90 cm skunk på bred 1 sal, og ca. 70 cm på smal 1 sal.

Og virker fint også selvom der måske senere skal en seng og og stå langs skunken på den smalle 1.sal.
En enkelt detalje I ikke spekulerer så meget over er om man skal kunne kravle ind i skunken eller ej, hvis der skal trækkes et nyt kabel eller rør.
Mine er 90 cm, og med 45 cm taghældning og 100mm isolering er det muligt, men slet ikke behageligt at bevæge sig ind i skunken...

MVH Leo

Leo...

100 mm isolering er SLET ikke nok idag.....

Min skunk er fyldt, undtaget lige hvor jeg har krydsfelterne....
Her har jeg lidt mindre.....

Men en OK pointe :-)

MVH Njord
Jeg har det også sådan at jeg kan kravle rundt derinde. Det har været rart ved trækning af kabler og rør. Indtil jeg er helt færdig med at trække ting rundt så holder jeg dem "frie" det vil sige der er 2x 100mm ca. resten kan jeg kravle på.
Hmmm.... Har selv luret på mulighederne og noget af skunkpladsen her skal bruges til opbevaring og andre skal der bygges skabe/skuffer ind i skunken så her bliver de nok 120 cm høje og det giver mulighed for både at bruge det og isolerer det godt, men dog ik for godt da der efter min mening skal være være lidt "spilleplads" til alm. cirkulation da et alt for tæt hus efter min sølle mening giver andre problemer...

Alternativ energi + Økologi = Bedre Miljø & Sunderer Mennesker

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis