Mig-lodning

Hej.

Har i noget tid haft kigget på Migatronics Automig273i, og det ender nok med jeg køber sådan en.
Der står den kan Mig-lodde, og vil gerne høre om der er nogle herinde der har efaringer med Miglodning ? ?

Det bruges vist primært til lodning af galvaniseret tyndplade i autobranchen, men hvilke andre muligheder har man med miglodning ?

Kan det bruges til andre materialer ?  hvilke materialetykkelse osv ?

Hilsen
Sømand
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jens.

Siger mange tak.  Havde ellers søgt en del på deres hjemmeside, men den brochure der havde jeg ikke fundet.  så tak :-)

Hvis der er andre der har viden og efaring om Mig-lodning, eller om ovenstående svejseværk, så hører jeg gerne :-)

Mvh
Sømand
Lige en lille opfølgning.

Endte med at jeg "kom til" at købe ovennævnte Automig 273i.

Det er en fin maskine, meget nem at indstille, og har svejset upåklageligt på de opgaver hvor jeg har brugt den.
Har dog ikke brugt den til alusvejsning, men alm 0,8 jerntråd og 0,8 Mig-loddetråd klarer den uden problemer.

Miglodning er lidt anderledes end svejsning, men har svejset / loddet forskellige T-profiler og fladjern i 2-4mm tykkelse, og det klarer den også godt.

Alt i alt et godt køb, men måske lidt i den dyre ende, hvis det er til ren hobby.

Mvh
Sømanden

(Jeg har intet med Migatronic at gøre, udover at jeg er bruger af deres produkter )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis