Hvordan tætnes utæt kugleventil ved køkkenvandhane?

Jeg har netop udskiftet vandhanen i mit køkken, og det er gået fint med undtagelse af et enkelt problem: På varmtvandsrøret var der ingen mulighed for at lukke for vandet. Det var kun muligt at lukke for varmt vand til hele opgangen af lejligheder. Derfor indskød jeg en kugleventil (størrelse 1/2 tomme) mellem varmtvandsrøret og slangen op til vandhanen. Der kan nu uden problemer lukkes for både koldt og varmt vand. Men ventilen er utæt, når der tændes for det varme vand. Fra den side af ventilen, der vender væk fra vandhanen, drypper der vand ud. Har nogen forslag til hvordan jeg får tætnet ventilen? Ventilen er skruet så stramt på som det er mig muligt. Der sidder en simpel gummipakning i den nævnte side af ventilen. Jeg har hørt at man kan få en slags gevindtråd og noget olie, der begge dele skulle tætne, men ved ikke præcis hvordan jeg skal gribe det an. Nogen erfaringer?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har moslet gummipakningen så den ikke er tæt, der skal ikke spændes så hårdt når der er en gummi pakning. Og så bruges der altså pakgarn og pak pasta på gevindet ved sådanne indstaleringer. Teflon tape holder sjældent så godt på varme rør, og slet ikke hvis det lægges forkert på.
Tak skal du have. Jeg prøver med pakgarn og -pasta og vender tilbage med en update.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis