3 gange så god isolering som Rockwool

http://www.proctorgroup.com/Product...therm.aspx

Min kollega skal lave gulvvarme i stue over uopvarmet kælder. Han har ikke ret meget plads til isolering og overvejer dette materiale, der skulle isolere 3 gange så godt som Rockwool. Er der nogle der har erfaringer med det? Kan det passe, at det kan være så godt?

38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad mig gætte på, at dette enestående produkt svarer til alutherm. Det har du sikkert set omtalt her på sitet en sjælden gang!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg tror ikke på der er nogle lette genveje.
Hvis der er og de kan dokumenteres, også i praksis, så vil de ovetage markedet i løbet af få måneder, eller år....
Kan tykkelsen af isoleringen skæres, samtidig med der fastholdes isoleringsevne, vil der være nærmest uanede mulæigheder for at sælge dette produkt.....

http://ing.dk/artikel/116501-silvan-fupper-med-isolering

Bare for at linke til et af de mange produkter der er fup, eller fidus......

MVH Njord :-)

MVH Njord
Jo, men så er det nok noget, der er i samme gode kategori som evighedsmaskinen og alkymisternes gamle drøm om at skabe guld!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis der faktisk findes noget der isolere 3 gange så godt som alm. mineraluld, tror du så ikke de havde reklameret med verdens nyhed eller lign...

Og ikke mindst, siddet på det meste af markedet allerede, med mindre det også var 3 gange så dyrt eller mere.

Det ville jo være revolutionerende hvis de faktisk havde en produkt der kunne leve op til de krav, og de ville ikke have nogen videre konkurrence på markedet, da ingen andre kan producere isolering med så høje isoleringsværdier.

Så efter min vurdering er det endnu et opreklameret produkt, så sikkert ikke levere det forventede, som rigtigt mange andre opfindsomme isoleringsmaterialer.
Annonce
Jeg er også skeptisk.

3 gange så dyrt ville være helt ok, hvis vi taler pris/volumen. Det er jo plads han vil spare. Hvis det er 3 gange så dyrt i pris/isolering, så bliver det måske for dyrt.

Hvad regner I en uopvarmet kælder til som isolering? Den giver vel mere end lige mod jord?
I min uvidenskabelige opfattelse af varmens bevægelser, vil varme søge opad og kulde nedad. Dvs, at kulden fra kælderen vil ikke "presse" meget på for at stige op i den lune stue.

Helt uvidenskabeligt funderet, ville jeg lægge lidt hård Flamingo i gulvet. Til den ende findes der nogle plader med nogle kraftige knopper, beregnet til at lægge varmeslangen ned i. Totalt fylder disse plader ca 50 mm inkl. sporene til varmeslangen.

Lidt isolering vil alt andet lige kunne skille kulden lidt fra kælderloftet til gulvet, i stil med kantisolering mellem gulv og sokkel, regnes for nyttig.
Endelig kunne man måske ligefrem isolere lidt på undersiden i kældere?

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, der findes mange fup-materialer - men............

Jeg så engang en udsendelse på vistnok Discovery med de kakler, der sidder udenpå rumfærgerne.

En hånd på den ene side og en blæselampe på den anden - og han brændte sig ikke. Det var nok umiddelbart 10-15 cm tykt - men er ikke sikker.

Så noget kan der vel være om snakken, hvis det er den teknologi der er brugt - men så er det nok også hammerdyrt ( ubetaleligt )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Når man ser på den tekniske beskrivelse af Spaceterm undrer det mig lidt, at alene u værdien (k factor) er beskrevet. Lambda værdien glimrer ved sit fravær.



Mon ikke vi har at gøre med et produkt i stil med bobleplast/staniol produkterne, som vi jo har haft megen morskab af på LDS. Dermed ikke sagt at produktet ikke fungerer, men det kræver sikkert nogle særlige forudsætninger for at være "konkurrencedygtigt", som eksempelvis ekstrem (+40 grader) temperatur forskel på hver side af isoleringen og en stor grad af strålingsvarme, hvilket jo gælder for produkter a la liggeunderlag med sølvpapir på.

(Ja undskyld, "bobleplast med staniol" og" liggeunderlag med sølvpapir" er bare et udslag af min lægmandsbeskrivelse af nogle af de spændende isoleringsprodukter, der har sølvglinsende overflade, kun er et par mm tykke, men lover isolering som en halv meter mineraluld)
Halløj,

Den skulle være god nok, se lige K-værdien på 0.013 hvor mineraluld og styropor nomalt ligger på 0.035-0.039
Jeg har hørt om dette vidunder materiale for et par år siden, men det er desværre nok bare ikke til at betale for os dødelige.

Der er vist endda kommet en dansk forhandler nu, husker bare ikke lige navnet.

Men lidt søgning på aerogel kan måske lede på sporet. Jeg tror bl.a. at Løgstør Rør eksperimenterer lidt med dette.

Lad os høre lidt nærmere hvis nogen opsnapper nogle prisindikationer.

Mvh
Henrik.A

Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis