Citat:
Grus - Flamingo - Armeringsnet - Slanger - Beton
Citat slut.
Lige netop!

Det var da godt, at du kom ud af den vildfarelse mht strømforbrug.
Du skal se på jordvarmen som et køleskab. Du har en kølemaskine, ganske som i et kæmpestort køleskab. Den skal forsøge at køle jorden i din have ned. For at køle haven, svarende til det indre af køleskabet, ned, fjerner kølemaskinen varmen ude fra jorden og afsætter denne varme i noget svarende til kondenseren på bagsiden af køleskabet, men i dette tilfælde i en varmeveksler, hvorfra du så kan bruge varmen inde i dit hus.
Som du ved, skal køleskabet bruge strøm for at fungere, og det skal jordvarmeanlægget desværre også, endda i store mængder. I mit tilfælde så meget, at det gik lige op med udgiften til pillerne.
Der var dog ikke taget højde for at min VVB ikke ville blive varmet ordentligt op, og yderligere skulle piftes op med en el-patron. Der var heller ingen garanti for, at det stipulerede el-forbrug ville kunne holde. Det var kun et estimat. Så alt i alt ikke noget, der huede mit mistroiske sind.
Det jeg ville have fået ud af det, ville alene være bekvemmeligheden, tab af forrentning og afskrivning og formodentlig uventede ekstra omkostninger