Tøj lugter jordslået

Hej folkens

Vi har et problem med at vores tøj lugter jordslået når det ligger i vores klædeskab, vi har nu smidt vores skabe ud. vi havde vores varmemester ud i dag for at kigge på det, (min mor vil jo nødig bruge penge på nogle nye hvis hun får samme problem igen) men han sagde der var fordi hun luftet ud hele dagen, også tændte for varmen når hun skulle til i seng.

Det skulle så være noget med den kolde luft som har sat sig i væggen bag ved skabene, som ikke bliver varmet ordenligt op. 

den ene væg er ud i mod badeværelset.  
den anden er ind i mod et andet værelse.

Håber i kan hjælpe - for jeg tror sku ikke helt på at det er det der gør det..  
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hun har jo et koldt rum - hvor der når hun skal i seng bliver lukket varm "fugtig" luft ind i rummet. Når den varme luft rammer den kolde mur kan fugten i luften fortættes og blive til dug eller fugtigheden kan blive så høj at der dannes mug/skimmel eller lign.

Det er det samme der sker når man kommer udefra hvor det fx er frostgrader og kommer indendørs. Så dugger brillerne. Ikke fordi der er meget fugtigt indendørs, men fordi glasset er koldt.

 

 

 

Jeg vil nu også støtte op om den forklaring.

Knalder man op for radiatorne i et koldt rum, driver vandet nærmest af væggen.


Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis