12 volts cirkulationspumpe

Jeg pusler med tanken om at montere en cirkulationspump på min gamle bil, som har meget svært ved at få ordentlig cirkulation i varmeapparatet.
Det er jo en smule trist i denne gyselige fimbulvinter

Jeg har fundet frem til en sådan:



Det er en type som jeg ser også anvendes i både, hvilket giver mig den ide, at så kan den vel også bruges i en bil.

Er der nogen der kan fortælle mig, om det er realisabel mulighed. Den burde jo kunne holde til det tryk, der hersker i et kølesystem, samt kunne tåle varmen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg pusler med tanken om at montere en... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så må man jo bare holde den under 2.500/3.000 omd i længere tid..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vær blot rolig Ole A.
Fremløb og retur ligger på motorsiden af termostaten, så der kommer ikke ret megen varme ud i køleren til gavn for gråspurvene i disse for vort land så onde og kolde tider i de første mange minutter. Men du har ret, der kan godt gå op til 1 kilometer, før der føles varme. Med pap for køleren får jeg ret let temperaturen op på 90-95 grader og megen god varme ind til fusserne.
Og ja, jeg friholder intercooleren, hvis der skulle opstå tvivl!
Og i øvrigt kører jeg aldrig over 3.000 omd/m. med varm motor og max 2000 med kold.
Motoren har kørt i omegnen af 650.000 km uden slidkanter i cylinderne. Så den klarer nok et hundrede tusinde mere som den skal i min ejertid.

Jeg takker for omsorgen!!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis