Danfoss gulvvarme manifold

Må en gulvvarmemanifold godt vende på hovedet - altså med aktuatorne nedad og gulvvarmeslangerne opad?
Umiddelbar ser jeg ingen problemer ved at vende det således. Årsagen til dette spørgsmål er at gulvvarmeslangerne kommer ned fra loftet i et kælderrum, hvor alt styring skal monteres. Derfor vil det unægtelig se pænere ud, hvis ikke slangerne skal dreje 180 grader umiddelbar før montering.

mvh Erik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig må den det, men så gælder en evt. garanti ikke hvis der opstår en utæthed, da vandet vil løbe lige ned i aktuatorene. Jeg ville ikke selv vende dem den vej, jeg syntes det skrammel er for dyrt til at tage chancen.

Mvh Thomas Hansen

Ja, det er noget dyrt grej. Min problem er bare at rørene går ned fra loftet, idet udstyret er placeret i kælderen. Så 20mm gulvvarmeslanger skal ned forbi manifolden og dreje 180 rundt, således de kommer op i manifolden nedenfra hvorved styringen kommer til at sidde for oven og vende rigtigt.
Har I en ide til hvordan en 180 graders vending foretages med 20 mm gulvvarmeslanger, uden det kommer til at fylde rigtig meget og uden slangerne knækker?

mvh Erik
Hvis nu du trækker hele shunten lidt ud fra væggen, og køre slangerne ned bagved, og laver en bøjning op til. Det vil nok blive det kønneste på længere sigt.

Det fylder dog lidt.

Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis