Konstant tændt lys

Hej lds

Jeg her en lyssensor i mit skur men når jeg er i den anden ende af skuret slukker lyset jeh ville der for gøre så man kunne have lyset konstant tændt når man er der ude men det virker ikke kontakten kan tænde det men nu vil lyssensoren ikke

Jeg har gjort sådan har: http://www.servodan.dk/sites/defaul...27_001.pdf

Jeg har den omtalte sensor
PS: Jeg kender godt reglerne for el arbejde

På forhånd TAK
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm så er det jo nok ikke samlet helt korrekt...

Din sensor skal have fast spænding ind på L(fase) og N(nul)....
Ud fra din sender kommer en tændledning....
Din(e) lamper er tilsluttet til tændledning og N (Nul)

Hvis du vil have en kontakt til konstant lys - skal den side parallel over sensorens kontakt sæt, dvs.parallel over L og tændledningen...
som daniel nævner har du nok samlet det forkert.

du skal havde fast fase på L på din sensor og fast fase på P på din 1-pol afbryder, tænd ledningen fra afbryderen skal på tændledningen fra sensor og en ledning fra tændledning på sensor til lampen så mangler du bare en nul til sensor og lampe
Det skal prøves imorgen
Skrevet af Daniel p på 20 feb 2011 13:39
Hmm så er det jo nok ikke samlet helt korrekt...

Din sensor skal have fast spænding ind på L(fase) og N(nul)....
Ud fra din sender kommer en tændledning....
Din(e) lamper er tilsluttet til tændledning og N (Nul)

Hvis du vil have en kontakt til konstant lys - skal den side parallel over sensorens kontakt sæt, dvs.parallel over L og tændledningen...

Denne måde virker fint,,,, men det er nu ikke sikkert du har samlet det forkert idet mange censorer kan trigges dvs at når du sætter strom til censoren kan den give en konstant spænding ud på tændledningen.
Gfunden til at det kan ske er at du istedet for at koble afbryderen parallel over tændledningen så putter du lampens tændledning ind i phaseklemmen i censoren og tændledningen ud i lampen,
Du skal herefter montere en fjedder i dit tryk sådan denne kommer til at stå tændt-'
Du kan læse i censorens brugsvejledning hvordan 1 tryk eller 2 tryk hhv. enten tænder eller slukker lampen.
Hvis du bare vil have din lampe til at slukke kan du prøve at afbryde sikringen og tænde igen.
preben
Jeg havede vent fase og nul forkert i censoren

Tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis