Unidrain..løsning søges.

Hej.

Vi renoverer badeværelse, og inden vi er blevet enige om hvilket gulv vi vil lægge har jeg gjort mine indkøb til indstallationer. 

Jeg har bl.a  købt et Unidrain hjørneafløb, jeg har dog ikke købt rammen da vi jo ikke kendte
dimensionerne på gulvfliserne. Det gør vi så nu men.....skæbnen vil at vi har fundet en gulvflise der er 14mm i tykkelsen og Unidrain har kun rammer til 8 - 10 - 12 mm fliser.

Jeg syntes ikke det skal være ramme udvalget der skal afgøre hvilke fliser vi vil lægge, så er
der andre der har stået med samme problem eller har en god ide...

Jeg har selv tænkt på at fræse et par mm på det stykke af flisen der skal ligge på rammen og så støbe gulvet et par mm lavere(selvfølgelig ikke under amaturet)

(oh yes, planlægning er 50% af arbejdet, men jeg havde ikke lige set de 14mm komme)


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal du jo huske på at vådrumssikring slutter tæt, hvis du støber lavere.
Mærkværdigt at der ikke findes tykkere rammer. f.eks. 15 og 18 mm.
Det vikke vel være nemmere at få en tynd flise til at passe til en høj ramme - end omvendt.
Du skal osse huske limtykkelsen.
Men der er nok ikke noget i vejen for at sænke betonoverfladen i forhold afløbet. Afløbet skal understøbes fuldt ud.

Men du burde da konyakte Unidrain og foreligge dem problemet.
Og spørge hvad de har tænkt sig. :o)
Tykke klinker i bad er vel ret almindelige.
Det er jo ikke hver dag man ser, at en flise er 14 mm. Normalt ligger de mellem 8 til 12 mm. Så det er nok ikke basis for unidrain, at lave den på 14 mm. Personligt synes jeg bedre om blucher, men det er jo en smags og rengørings sag. og er de under 8 mm er de som regel, ikke egnet som gulvflise
Tja, jeg syntes også det er underligt at de ikke har rammer til mere end 12 mm.

Men jeg tror lige jeg ringer til dem i morgen og forhører mig ang. en løsning.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

eg fik idag talt med Unidrain, de havde ikke nogen løsning, dog uden at anbefale det havde
de hørt om at lægge 2 8mm rammer oven på hinanden???

Jeg har nu bestilt en 12mm ramme og overvejer at få en rustfri smed til at modificere den så den kan anvendes.
Evt rette den flig, som flisen skal ligge på, ud og bukke den et par mm længere nede. Da jeg aldrig har haft sådan en ramme i hånden ved jeg ikke lige hvordan de andre sider ser ud, men der kan måske svejses et eller andet på så den bliver plan.

Hmm, der er sgu aldrig noget der er lige til.....

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Kan være en udmærket løsning. Med smeden.
men det det primært handler om er at oversiden af rammen kommer til at ligge i niveau med fliserne. Og i hvertfald ikke højere.
Så hellere 2 mm for lavt. Og det vil den gøre som den er nu.

Det ser altsammen meget fint ud på demonstrationsvideoen. Men i praksis kan dit gulv nok ikke laves på 1/10 mm.
Og hvis det endeligt skal være så kan der hugges/slibes lidt lokalt omkring afløbet. Enten på betonnen eller af gulvfliserne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis