Puch maxi gashåndtag

hej alle håber i kan hjælpe mig jeg har i et stykke tid ledet efter et nyt gashåndtag til min puch. men jeg kan ikke finde et der slår tilbage når du slipper det altså gasser ned igen så håber der er nogle der kan hjælpe mig med at finde et. (har kigget i Thansen)

på forhånd tak
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke håndtaget men fjederen i din kaburator der trækker håndtaget tilbage !
Skrevet af benjeedk på 20 feb 2011 14:51
Okay tak. Så må jeg have købt en ny fjeder.
Har du prøver at smørre dit kabel, på denne tid at året kan der hurtigt danne sig is og andet skidt i kablet, så det har svært ved at bevæge sig frit. Den omtalte fjeder sidder inden i kaburatoren, det er den der trykker spjældet ned når du slipper håndtaget. Jeg har endnu ikke oplevet at der var sket noget med den. Det kan også være dit håndtag der trænger til lidt nyt fedt.

Jeg har haft købt det gashåndtag hos thansen hvor jeg samtidig købte et nyt galskabel så det er nok ik
Det tror jeg
på tidens moren hvar der på nogle puch knallerter hvar der en "slæbe"lås
på gashåndtag og den var nemt at pille ud af gaståndtaget
den hade en funktion at "låse" håndtaget i vilkårligt stilling.
så du kan hålde farten mens man rakte hånden ud inden man skal dreje.!

men at pille "slæbelåsen" ud.

skal der skrues gaståndtaget af syret og pille slæbelås pladen ud og
sætte gashåndtaget på styret igen.!

og den sad i min puch monza 1983 model. (madkasse modellen)

du kan smøre gaståndtaget med lejefedt på styr ende.
og lidt olie i gaskabel.

denne fjeder der trykker gaspjældet ned for at "lukke" gassen af og trækker
gashåndtaget tilbage til udgangs stilling.
Annonce
har prøvet at smøre gashåndtaget med fedt og sprøjtet olie ned i gaskabelet. og jeg har tjekket der er ik nogen slæbelås i mit gashåndtag.
Hvor let går dit spjæld op og ned, den må overhovedet ikke være nogen form for modstand. Det kan godt lade sig gøre at samle karbonaden uden at spjældet sidder rigtigt, så måske du lige skulle tjekke og spjældet køre i den lille notgang der er på siden af dette. I kabonaden er der en tilsvarende tap der skal styre spjældet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis